۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84182086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاجر الماس اسرائیلی به اتهام فساد در سوئیس محاکمه ‌شد

تهران – ایرنا– «بنی اشتاینمیتز» تاجر الماس و میلیاردر اسرائیلی روز دوشنبه به اتهام فساد مالی و جعل سند در ارتباط با امتیاز استخراج معادن در کشور آفریقایی گینه، در ژنو سوئیس تحت محاکمه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دادستان در ژنو، اوت ۲۰۱۹، اشتاینمیتز و دو دستیارش را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار رشوه برای برخورداری از امتیاز اکتشاف برخی از غنی ترین ذخایر سنگ آهن جهان متهم و علیه وی کیفرخواست صادر کرد.  

اشتاینمیتز و دستیارانش این اتهام ها را رد کردند. وی در صورت گناهکار شناخته شدن، به ۱۰ سال زندان محکوم می شود.

«مارک بونانت» وکیل مدافع اشتاینمیتز به قضات دادگاه گفت که موکلش نباید در معرض اتهام ها قرار گیرد.

اشتاینمیتز که قبلا در ژنو اقامت داشته و در سال ۲۰۱۶میلادی به سرزمین های اشغالی بازگشته است، در محاکمه دو هفته حضوری شرکت می کند.

دادستان های سوئیسی، وی و دستیارانش را به برخورداری از حق استخراج رگه های سودآور سنگ آهن در گینه متهم کرده اند. این کار از طریق پرداخت رشوه به «مامادی توره» یکی از همسران «لانسانا کونته» رئیس جمهوری وقت گینه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شده است.

توره که احتمالا ساکن ایالات متحده است، برای شهادت در دادگاه احضار و قبل از صدور حکم در روز ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) احضار می شود.

این در حالی است که وکیل مدافع اشتاینمیتز ماه گذشته به رویترز گفت: مامادی توره همسر رئیس جمهوری نبوده و از آنجا که مامور دولتی نیست نمی توان وی را گمراه کرد.

دولت گینه در دوران ریاست جمهوری آلفا کونته که در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد، در قالب تمهیدات بین المللی برای بهبود شفافیت، بررسی قراردادهای اکتشاف معدن را که قبل از سال ۲۰۱۱ منعقد شده است، در دستور کار قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha