۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبر: 84181662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران تا آخر هفته پنج درجه گرم‌تر می‌شود

سار - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را تا پایان هفته پایدار توصیف کرد و گفت: دمای هوا در این مدت تا پنج درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود.

علی اصغر بسطامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای مازندران طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر همراه است.

وی با بیان اینکه هوای مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در دامنه‌ها و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشـت: هوای استان در روز جمعه با تداوم روند افزایش نسبی دما و وزش باد شدید و در مناطق غربی نیز با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران همراه است.

وی بیشترین میزان دمای شهر ساری برای امروز را ۱۷ درجه سانیتگراد اعلام کرد و گفت: دمای هوای امروز مازندران در مقایسه با ابتدای هفته جاری به طور میانگین چهار درجه گرم‌تر خواهد بود.

رییس گروه پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی توضیح داد که با تدوام شرایط جوی و گرمتر شدن هوا، پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان تا اواخر هفته جاری به ۲۲ درجه سانتگیراد بالای صفر برسد.

بسطامی با اشاره به پیش‌بینی وزش باد گرم طی روزهای آینده در مناطق مختلف مازندران، از مردم خواست از روشن کردن آتش در ارتفاعات و مراتع جنگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: روزهای پیش رو با پیش‌بینی وزش باد شدید و گرم احتمال ریزش بهمن و سنگ در ارتفاعات افزایش می یابد که نیاز است مردم برای تردد در مناطق کوهستانی و یا فعالیت های کوهنوردی جوانب احتیاط را رعایت کنند.
بسطامی همچنین بر محکم سازی سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش‌های گلخانه ای تاکید کرد و گفت: با وجود موقتی بودن وزش باد، در برخی مواقع سرعت آن می‌تواند به برخی سازه های موقت آسیب وارد کند که نیازمند مقاوم سازی است.

جدول داده های آماری بارندگی پاییزه هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان بارش پاییزی امسال مربوط به ماه آذر با ۸۶.۲ میلی متر بود. میزان بارندگی ماه آبان ۵۲.۳ و ماه مهر هم ۶۷ میلی متر بوده است.

هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که پاییز امسال بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره آماری مربوط به جویبار با ۵۴ درصد و بیشترین افزایش هم مربوط به سوادکوه با ۶۳ درصد بود.

میزان بارندگی مازندران در ۹ ماهه سال جاری هم حدود ۵۰۱ میلی متر گزارش شد که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت تغییر چندانی ندارد ، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

هواشناسی مازندران همچنین وضعیت بارندگی در ماه دی سال جاری را در محدوده عادی ، بهمن ماه را کمتر از عادی و ماه اسفند را هم بیشتر از عادی پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha