۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84180249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ درصد رقبات خراسان شمالی بدون سند است

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبر: 84180249
۵۶ درصد رقبات خراسان شمالی بدون سند است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این استان ۱۱ هزار و ۸۷۰ رقبه دارد که از این تعداد ۵۶ درصد بدون سند است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از مجموع رقبات وجود، چهار هزار و ۱۳۴ مورد دارای درآمد و  مابقی هم بدون درآمد است.

وی در ادامه افزود: پنج هزار و ۲۲۹ رقبه دارای سند و ۶ هزار و ۷۸۶ رقبه بدون سند است.

وی گفت: از مجموع رقبات استان، ۱۰هزار و ۴۷۱ رقبه متصرفی و یکهزار و ۱۰۲ رقبه غیرمتصرفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: رقبات استان به تفکیک کاربری ۸۴۶ موردتجاری ۶ هزار و ۴۰۳ رقبه زراعی و یکهزار و ۶۹۷ رقبه مذهبی است.

حجت الاسلام آسوده گفت: همچنین  ۲ هزار و ۲۸۷ رقبه مسکونی، ۱۳ رقبه بهداشتی و ۵۲۴ رقبه سایر خدمات کاربری و نیات است.

وی در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارند، سنددار می شوند تا جایی که هیچ موقوفه و رقبه‌ای بدون سند نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات و رقبات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.  

وی یادآور شد: بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، سالانه باید تعداد زیادی از رقبات استان دارای سند شود ولی با توجه به اینکه سنددار کردن موقوفات زمانبر است و باید در نوبت اجرا در سازمان ثبت اسناد قرار گیرند شاید رسیدن به سهمیه تعیین شده ممکن نشود.

 خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۵ فقره موقوفه، هزار و ۴۱۱ مسجد و ۳۶۴ حسینیه، مهدیه و فاطمیه دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha