رونمایی از شلوارک هوشمند دوچرخه سواری

تهران-ایرنا- یک استارتاپ انگلیسی از شلوارک جدید و هوشمندی برای دوچرخه سواری رونمایی کرد که با ارسال جریان‌های الکتریکی به عضلات دوچرخه سوار عملکرد وی را تقویت می‌کند.  

به گزارش روزنامه دیلی میل، در این شلوارک هوشمند،  حسگرها و سیم هایی تعبیه شده است که با ارسال جریان های الکتریکی به عضلات دوچرخه سوار، آنها را تقویت می کند.

در حالی که پیش از این از فناوری در جهت ارتقای تجهیزات دوچرخه ‌سواری استفاده شده است، شلوارک‌ های دوچرخه سواری به جز در مواردی مانند تغییر جنس پارچه، بدون تغییر باقی مانده اند.  

اکنون یک استارتاپ انگلیسی به نام «ایمپالس»  شلوارکی تولید کرده است که با استفاده از حسگرهای الکتریکی و هوش مصنوعی عضلات دوچرخه سواران را هنگام انجام این ورزش تحریک کرده و  تقویت می کند. این شرکت قصد دارد این فناوری را برای سایر فعالیت ‌ها مانند دوندگان و کسانی که در باشگاه ورزش می‌کنند نیز به کار بگیرد.

این کار به وسیله‌ حسگرهایی که دائما فعالیت عضلات را بررسی می ‌کنند،  انجام می ‌شود. این اطلاعات به هوش مصنوعی تعبیه شده در شلوارک ارسال می‌ شود و در نتیجه این هوش مصنوعی بررسی می ‌کند که کدام عضلات را باید برای بهتر شدن عملکرد دوچرخه سوار، بیشتر تحریک کرد. این جریان ‌های الکتریکی توسط سیم‌ های تعبیه شده در شلوارک به عضلات دوچرخه سوار منتقل می‌ شوند.

دوان لوئیس دانشجوی دکتری در رشته علوم اعصاب دانشگاه «ساوت همپتون»  این شلوارک را طراحی کرده است. ایده ساخت این شلوارک‌ کمی بعد از مطالعهی مبحث تماس عصبی –ماهیچه‌ای به ذهن وی رسید. سیناپس‌های شیمیایی در میان نورون ‌های حرکتی و تارهای ماهیچه‌ای قرار دارند.

این اتصال به نورون ‌های حرکتی کمک می ‌کند تا سیگنالی به تارهای ماهیچه‌ای بفرستند که باعث انقباض عضلات می‌شود. این شلوارک هوشمند، این کار را  با استفاده از جریان ‌های الکتریکی و بدون نیاز به اینکه مغز فرمان آن را بدهد،  انجام می ‌دهد .

قرار است این محصول هفته آینده در نمایشگاه بین المللی مصرف کنندگان تجهیزات الکترونیکی در جهان CES که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، به نمایش گذاشته شود.  

نمایشگاه CES یکی از بزرگ ترین رویدادهای نمایشگاهی فناوری است که حدود نیم قرن همواره به صورت حضوری در آمریکا برگزار شده است اما در سال ۲۰۲۱ به صورت کاملاً آنلاین و مجازی برپا می شود.

قرار است این نمایشگاه دیجیتالی از روز دوشنبه ۱۱ ژانویه تا روز پنج شنبه ۱۴ ژانویه (۲۲ تا ۲۵ دی) برگزار شود بنابراین بر اساس تجربیات سال‌های گذشته انتظار می‌رود اغلب رونمایی‌ها و معرفی محصولات جدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه یعنی ۱۰ و ۱۱ ژانویه انجام شود.
در سال ۲۰۲۱ میلادی انتظار می‌رود این نمایشگاه در حدود ۱۹۵۰ شرکت کننده داشته باشد و اغلب غول‌های فناوری در این نمایشگاه حضور دارند. بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌هایی مانند Asus، Lenovo، Hisense، LG، Microsoft، Nvidia، Panasonic، Philips، Samsung، Sony و بسیاری دیگر، محصولات جدید خود را رونمایی کنند. به طور خاص انتظار می‌رود سامسونگ از سری Galaxy S۲۱ به عنوان پرچمدار جدید گوشی‌های خود در یک رخداد جعبه‌گشایی در آخرین روز از CES رونمایی کند.

رخدادهای آنلاین و مجازی کوچک و بزرگی که در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل  فراگیری کرونا برگزار شد، نشان می‌دهد که جهان برای انتقال موفقیت‌آمیز به فعالیت‌های راه دور آماده است، با وجود این انتظار نمی‌رود برگزاری آنلاین نمایشگاه CES به یک رویه دائمی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

سرخط اخبار دانشگاه و آموزش