۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84177361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: هیات بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی سنندج تشکیل شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: هیاتی برای بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شماره یک و سه سنندج تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در چهلمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان، اظهار داشت: بررسی و حل و فصل مشکلات شهرک‌های صنعتی شماره یک و سه سنندج در این جلسه امکان پذیر نیست و باید هیاتی در این راستا تشکیل شود تا به طور اصولی و منسجم به آن بپردازند. 

وی اضافه کرد: این هیات متشکل از معاونین امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و شهردار سنندج باَشد و از امروز تا ۱۵ بهمن به این مسئله بپردازند و نتایج آن را در جلسه آینده شورای گفتگو مطرح کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاران از جمله مباحث مهمی است که بانک‌های استان باید بیش از گذشته در این رابطه همکاری و تلاش کنند. 

خالد جعفری افزود: میزان جذب تسهیلات حمایتی کرونا در کردستان هم برابر میانگین کشوری بوده است و در این رابطه بانک‌ها عملکرد مناسبی داشتند. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این جلسه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که فعالان بخش خصوصی با آن مواجه هستند مربوط به فضای مناسب کسب و کار آنها است. 

سید کمال حسینی اضافه کرد: توجه به بخش خصوصی و ایجاد فضای آرام و اصلاح ساختار قدیمی دریافت مالیات از جمله درخواست های فعالان بخش خصوصی است. 

وی با اشاره به اینکه فعالان این بخش نگران آینده کاری خود هستند، گفت: امروز برای بدهی‌های مالیاتی به گونه‌ای با فعالان اقتصادی برخورد می‌شود که از انگیزه آنها در راستای استمرار فعالیت تولیدی‌شان می‌کاهد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج یادآور شد: بخش خصوصی مخالف گریز از مالیات است ولی در  شرایط بحرانی اقتصادی کنونی روش های مطلوبی باید در نظر گرفته شود تا فشاری به فعالان این بخش وارد نشود. 

حسینی بر لزوم حمایت دستگاه‌های مختلف از تولیدکنندگان تاکید و اضافه کرد: در شرایط بحرانی اگر  انتظار کار جهادی از تولیدکنندگان است باید موانع بروکراسی اداری در مسیر آنها برداشته شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha