۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84177131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه به اتباع خود درباره حضور در مکان‌های شلوغ آمریکا هشدار داد

تهران – ایرنا – با اوج گرفتن اعتراض هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و حمله آنها به ساختمان کنگره، ترکیه به اتباع خود در ایالات متحده هشدار داد که مراقب باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از نشریه نیوزویک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای از شهروندان خود در آمریکا خواست از حضور در مکان های شلوغ و رودررو شدن با افراد دیگر خودداری کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ما همه طرف ها در ایالات متحده آمریکا را به خویشتنداری و عقل و درایت دعوت می کنیم و معتقدیم که آمریکا در کمال خردمندی بر این بحران سیاسی داخلی غلبه می کند.

این بیانیه در ادامه حاکی است: ما با نگرانی تحولات داخلی آمریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا تلاش برای حمله به ساختمان کنگره را دنبال می کنیم.

شمار زیادی از هواداران ترامپ روز چهارشنبه در واشنگتن گردهم آمدند تا به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کنند.

این تجمع در حالی برگزار شد که مجلس نمایندگان آمریکا و سنا جلسه مشترکی تشکیل دادند تا پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب را به طور رسمی مورد تائید قرار دهند.

ترامپ در جمع معترضان حاضر شد و برای حاضران سخنرانی کرد. وی در جریان سخنرانی اش، ادعای بی اساس دزدیده شدن آرا انتخاباتی را به واسطه تقلب گسترده در انتخابات مطرح کرد.

هواداران ترامپ پس از سخنرانی وی، با تخریب حصارهای امنیتی اطراف ساختمان کنگره، به این مکان حمله کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان صف کشیدند.

به رغم ایستادگی نیروهای امنیتی، شورشگران با شعارهایی برای لغو انتخابات ۲۰۲۰ به یکباره از پله ها بالارفته و با شکستن در کنگره وارد ساختمان شدند.

در تیراندازی پلیس و نیروهای ضد شورش به سوی شورشیان، یک زن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و سه نفر دیگر نیز جان باختند. دهها نفر هم در این شورش زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.

با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha