امیر سرتیپ شعبانیان: شهید فخری زاده ایران را به اوج نیک‌نامی رساند

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید فخری زاده، جمهوری اسلامی ایران را به اوج نیک‌نامی رساند و دشمن‌ بداند که اگر جسم مطهر این شهید را از ما گرفتید اما آوازه وی جهانی شد.

امیر سرتیپ سید سعید شعبانیان روز چهارشنبه در مراسم یکمین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و چهلمین روز از شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده که در محل عروج این شهید در شهر آبسرد با حضور جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد با اشاره به بخشی از بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب در پی شهادت دانشمند شهید فخری‌زاده اظهار داشت: پیگیری‌ جنایت و مجازات عاملان و آمران و پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌ها، دو موضوع مهمی است که همه دست‌اندرکاران باید در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم راه شهید در وزارت دفاع با قدرت و جدیت بیشتر در دستور کار قرار گرفت و در خصوص مجازات عاملان نیز در زمان ممکن انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به شخصیت والای دانشمند شهید فخری زاده ادامه داد: خدمات این دانشمند شهید عمدتا در حوزه پدافند هسته‌ای، امور علمی و تحقیقاتی بود و دشمن به دلیل ارزش خدمات این دانشمند سعی به شهادت رساندن این شهید کرد.

امیر سرتیپ شعبانیان گفت: حرکت در راستای تهیه کیت تشخیص کرونا، احداث آزمایشگاه سطح ۳، ساخت واکسن کرونا و رساندن به مرحله تست انسانی و نهایی از دیگر خدمات این دانشمند شهید بود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نام این شهید به عنوان یکی از ۵ شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان درج شده بود، گفت: شهید فخری‌زاده تنها دانشمندی بود که بنیامین‌ نتانیاهو تاکید کرد که نام وی را به خاطر داشته باشند.

وی با بیان‌ اینکه شهید فخری زاده دانش فیزیک هسته‌ای را متفکرانه دانسته، تصریح کرد: این دانشمند میان کوانتوم مکانیک و فلسفه اسلامی ارتباط برقرار کرده و حالات وی توحیدی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این دانشمند راهبردهای نظام را به تاکتیک تبدیل کرد، گفت: بسیاری از افراد راهبرد را دانسته، اما توان اجرایی آن را ندارند.

امیر سرتیپ شعبانیان با تاکید بر اینکه شهید فخری‌زاده، سردار شهید سلیمانی هسته‌ای بود، خاطر نشان کرد: این دانشمند از سیم خاردار نفس خود عبور کرد و مصداق یک مدیر کامل و دانشمند برجسته و ممتاز در تراز انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسئول گفت: دشمن با این اقدام درب‌های جهنم را به روی خود گشود و آخرین میخ را بر تابوت خود کوبید و چهره بی نقاب خود را به دنیا نشان داد؛ اخراج نیروهای تروریست آمریکا از منطقه و اسقاط رژیم صهیونیستی و آزادی قدس کمترین خون بهای این شهید بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه این ایام در وزارت دفاع بیش از ۲هزار محصول تولید شده و هیچ نیازی به دیگر کشورها نداشته و به صادرات رسیدیم، ادامه داد: در عرصه هوایی، هواپیمای کوثر، یاسین و صاعقه، در عرصه دریایی زیردریایی قدیر و انواع کشتی‌های دنا، سبلان و سهند و در عرصه پدافند هوایی باور ۳۷۳ و در دیگر عرصه‌ها توانمندی‌های بسیار زیادی داشته و نیازی به دیگر کشورها نداریم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: بهترین راه برای ما در تمام عرصه‌ها پیروی از ولایت است و این امر به مثابه ساحل نجات بوده و دشمنان بدانند امنیت را گدایی نخواهیم کرد و با اقتدار به دست خواهیم آورد.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودرو حامل محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار امام خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند. پیکر پاک این شهید والامقام در امامزاده صالح تهران و در جوار بارگاه شهید مجید شهریاری و داریوش رضایی‌نژاد آرام گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha