۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84176371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سینمای مقاومت و پایداری با مسوولیت تازه‌ای روبرو است

آبادان - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: سینمای مقاومت و پایداری هر لحظه با مسوولیت و رسالتی تازه روبرو است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنوراه بین المللی فیلم کوتاه رسام که در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد افزود: فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت محدود به یک دوره خاص تاریخی نیست و تا زمانی که سلطه‌گری و زیاده خواهی و نادیده گرفتن تحریم‌ها جریان دارد بستر باروری فرهنگ جهاد و حماسه نیز مهیا است و سینمای مقاومت و پایداری هر لحظه با مسوولیت و رسالتی تازه روبرو است.
وی اظهار داشت: ساخت فیلم کوتاه خلاقیت و دشواری خاصی دارد زیرا در حداقل زمان ،جهانی از معنا و محتوا را به مخاطب انتقال می‌دهد، آثار این جشنواره حرکتی رو به جلو در فعالیت های سینمایی و تقویت بنیه‌ هنر هفتم ایران ایجاد خواهد کرد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و توسعه دانش، سینما نیز با تحول و فراگیری مواجه شده است به گونه‌ای که حتی از طریق گوشی تلفن همراه و نیز تکنولوژی‌های روز آمد در تولید فیلم می‌توان به آثار فاخر سینما دسترسی پیدا کرد.
شریعتی بیان کرد: در چنین شرایطی ارج نهادن به خلاقیت و روز آمدی در تکنیک و روی آوری به محتوای ارزشمند می‌تواند همچنان جریان سینمای ایران را سرزنده و پویا و با عمق قابل تعامل نگه دارد و شایسته است به موازات تولید و پخش آثار، به تحلیل پژوهش در وادی سینمای دفاع مقدس نیز ارج نهاد و زمینه‌ را برای تعامل میان نسل‌ها و همچنین رویش‌هایی کارآمد در این زمینه فراهم آورد.

استاندار خوزستان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی و اتکا به زبان وزین و سرشار از ذوق،  زیبایی و احساسات هنر می‌تواند نقش به سزایی در تجلی ناگفته‌های دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و همچنین همگرایی میان ملل مختلف جهان با محور پایداری و ارزش های انسانی ایفا کند.

شریعتی اظهار داشت: در تمامی نقاط جهان در میان ملیت‌های مختلف چنین دغدغه‌هایی وجود دارد و زبان هنر ،تصویر و سینما می‌تواند بستر گفت و گو، تفاهم و همدلی در میان کشورهای مختلف را فراهم آورد و زمینه‌ساز آگاهی و زنده نگه داشتن امید و ایمان بر کالبد جهان امروز باشد.

وی با گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار هویزه که به مثابه برگ زرینی از دفتر ایثار، بصیرت و رادمردی تاریخ ایران زمین است گفت:  تاریخ بشر از ابتدا تاکنون شاهد برافروخته شدن آتش جنگ در ادوار و جغرافیای مختلف جهان بوده است، جنگ‌ها در یک نگاه صحنه خونین رویارویی قهرآمیز قدرت‌ها ،تجلی خشونت، کینه، انتقام، سلطه جویی و قربانی شدن نسل‌های انسانی و ویرانی‌ اقتصادی بوده اند اما این جنگ ها روی دیگری نیز دارند و آن فوران عواطف و آرمان های والای انسانی در برابر ظلم و تجاوز جنگ افروزان است.

شریعتی گفت: معنای وحدت کلمه در دوران سرنوشت ساز دفاع مقدس به خوبی احساس شد و یکی از رمزهای مهم موفقیت و وحدت اقوام و حتی ادیان غیر مسلمان در دفاع از کیان ، استقلال و آزادی ایران در پیشگاه جهانیان درخشان بود.
وی تصریح کرد: همچنان ناگفته‌های بسیاری در وادی روایت جنگ هشت ساله تحمیلی وجود دارد و البته این ناگفته‌ها منحصر به فضای خاکریز و خط مقدم نبرد نیستند بلکه در دل منازل و اقیانوس عواطف و مجاهدت‌های زنان در پشت جبهه و فضای شهر نیز ناگفته‌ها و خاطرات پنهان فراوان است و وظیفه اهل هنر را در شناسایی و روایت ناگفته‌ها افزون می‌کند.

دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رسام در ۲ بخش اصلی فیلم (١۸٠ ثانیه‌ای- مستند- داستانی- پویانمایی- نماهنگ) و فیلمنامه برگزار شد. ۲ هزار و ۷۰۶ اثر از ۱۰۸ کشور و پنج قاره جهان به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اثر از کشورهای خارجی و ۴۹۸ اثر داخلی بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha