۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 84173215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش نفرات و جوایز جام‌جهانی شطرنج

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84173215
افزایش نفرات و جوایز جام‌جهانی شطرنج

تهران- ایرنا- با اعلام فدراسیون جهانی شطرنج، تعداد بازیکنان و میزان جوایز مسابقات جهانی این رشته که قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار ‌شود، افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مسابقات جام جهانی شطرنج نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در روسیه برگزار خواهد شد. فیده در نظر دارد برای توسعه این رشته در سطح جهان تعداد بازیکنان و جوایز این مسابقات را افزایش دهد. این افزایش در جام جهانی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در روسیه برگزار می شود، اعمال خواهد شد.

بنا به اعلام فدراسیون جهانی شطرنج تعداد بازیکنان در جام جهانی از ۱۲۸ نفر به ۲۰۶ نفر افزایش خواهد یافت.

قهرمان جهان، قهرمان زنان جهان و قهرمان نوجوانان جهان و چهار نامزد نیمه نهایی از سال ۲۰۱۹ به طور مستقیم به این مسابقات دعوت می‌شوند. حتی برخی از قوانین هم تغییر کرده و بدین صورت است که ۱۵۶ بازیکن از مرحله یک مسابقات خود را  شروع می‌کنند اما ۵۰ بازیکن برتر مستقیما از مرحله دوم با حریفان به رقابت می‌پردازند. علاوه بر این، فینال مسابقات از چهار بازی به دو بازی کاهش می یابد. قرار است جوایز این رقابت یک میلیون ۸۹۰ هزار دلار باشد.

همچنین در خصوص جام جهانی زنان تعداد بازیکنان از ۶۴ نفر به ۱۰۳ نفر افزایش خواهد یافت و این در حالی است که جایزه ها از ۴۵۰ هزار دلار به ۶۷۶ هزار دلار در  سال۲۰۲۱ خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha