درگاه‌های ارتباط برای بیمه هنرمندان در استان فارس اعلام شد

شیراز- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: برابر توافق صورت‌گرفته با سازمان تامین‌اجتماعی، هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق اعتباری هنر بیمه خواهند شد.

بهروز مرامی دوشنبه ۱۵ دی‌ماه به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد می‌توانند برای برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی نیز در موعدهای مقرری که از قبل مشخص خواهد شد، اقدام و نام‌نویسی کنند.

 او با اشاره به اینکه درگاه‌های ارتباطی الکترونیک و مخابراتی برای بیمه هنرمندان اعلام شده است، افزود:  اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر ضوابط و مقررات مشمولین طرح بیمه تامین اجتماعی، اعلام داشت: پس از معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط خاصی اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند.

مرامی با بیان اینکه چنانچه سن متقاضی از ۱۸ سال کمتر و از ۵۰ سال بیشتر باشد، پذیرش درخواست وی وابسته به برخورداری از سابقه پرداخت حق‌ بیمه قبلی، برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود، گفت: کسانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

او اظهار داشت: متقاضیان و اهالی فرهنگ، ادب و هنر می‌توانند به‌منظور مشاهده مراحل بهره‌مندی متقاضیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی به پایگاه اصلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آدرس الکترونیکی fars.farhang.gov.ir مراجعه کنند، با مطالعه نشانک بیمه هنرمندان از تمام مراحل و شرایط آگاه شوند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت خط تلفن به شماره ۹۱۰۰۶۰۴۹- ۰۲۱ به‌منظور پاسخگویی به پرسش‌های اعضا درخصوص بیمه درمان تکمیلی نیز راه‌اندازی شده است و اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند از همین طریق سوالات خود  را با کارشناسان مربوط در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha