تکمیل مگاپروژه‌های آذربایجان‌شرقی تا پایان دولت دوازدهم در اولویت است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل مگاپروژه های استان مانند ذوب مس و نفلین سینیت تا پایان دولت دوازدهم در اولویت برنامه‌های مدیران استان قرار دارد.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارهای مهمی در حوزه صنعت و تولید استان انجام شده و کارهای مهمی هم پیش رو است، افزود: در این زمینه مذاکرات خوبی با وزارت صمت انجام شده است و امید است در مدت باقی‌مانده از فعالیت این دولت نتایج مثبتی حاصل شود.

وی با قدردانی از اهتمام جدی نمایندگان استان برای حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: جلسه حاضر نشان‌ دهنده همدلی و همراهی نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با مدیریت اجرایی برای تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان است.

استاندار آذربایحان شرقی با اشاره به بازدید وزیر صمت از کارخانه تراکتورسازی تبریز، گفت: وی در این بازدید تاکید کرد که با وجود ظرفیت‌های کم‌نظیر در آذربایجان شرقی، کارهای بسیار بزرگتری می‌توان انجام داد تا از برکات این دولت در حد شایسته‌ای برای توسعه و پیشرفت استان بهره برد.

پورمحمدی، از توجه ویژه وزارت صمت به نقش این استان در توسعه صادرات به کشورهای همسایه قدردانی کرد و ادامه داد: در مدت کوتاهی که از تصدی رزم‌حسینی بر وزارت صمت می‌گذرد کارهای بسیار موثری انجام شده که ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات کشور از جمله این اقدامات است.

در این دیدار نمایندگان شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، معدن، بازرگانی و صادرات ارایه کردند.

ضرورت ثبات در سیاست‌های اقتصادی دولت، تهیه نقشه راه در بخش صنعت و معدن، ضرورت تکمیل زنجیره تولید در صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، تکمیل پروژه‌های مهم معدنی نظیر مس و نفلین‌سینیت، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و لزوم بازسازی منابع طبیعی تخریب‌شده در اثر فعالیت‌های معدنی و تسهیل روند صادرات از مرزهای استان از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگاه استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بود.

مدیریت بازار کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها، توسعه و رفع موانع تولید در صنعت فولاد استان، افزایش نقش آذربایجان شرقی در تجارت خارجی، ضرورت تک‌نرخی شدن ارز، جلوگیری از صادرات موارد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، لزوم مدیریت توزیع نهاده‌های دامی و استفاده از روش‌های روز دنیا در صنایع برای کاهش آلایندگی از دیگر موارد مطرح ‌شده در این جلسه بود.

وزیر صمت برای انجام سفر کاری ۲ روزه، بهره برداری از چند طرح صنعتی و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی عصر جمعه وارد تبریز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha