۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
کد خبر: 84170797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نسل جدید کرونا درتایلند و سیاست های ضدونقیض بانکوک

تهران – ایرنا – کشورهای جهان برای مهار و مقابله با ویروس مرگبار کرونا به ویژه بعداز شیوع نسل جدید و جهش یافته آن موسوم به « کرونای انگلیسی» محدودیت های شدیدی را به اجرا گذاشته اند اما تایلند با وجود ورود نسل جدید کرونا به این کشور همچنان سیاست های ضدونقیضی برای مقابله با آن اتخاذ می کند.

به گزارش ایرنا، به نظر می رسد شرایط در تایلند متفاوت از دیگر مناطق جهان است، در حالی که این کشور بعداز شیوع کرونا مرزهایش را به روی مسافران خارجی بست اما این مدت فقط شش ماه بیشتر طول نکشید و مرزها دوباره باز شدند.

اگرچه مرزهای کشور تایلند یکی از مقاصد گردشگران در جنوب شرق آسیا هنوزبازهستند و حتی مقامات این کشور با اتخاذ سیاست های جدید درصدد جذب گردشگران بیشتر هستند، اما موج جدید کرونا آنها را مجبور ساخته است تا برخی محدودیت ها مانند تعطیلی برخی اماکن عمومی و حتی تعطیلی دو هفته ای مدارس را در دستور کار قرار دهند.

پایگاه خبری «آسیا وان» امروز ( شنبه) گزارش داد که دولت تایلند روز جمعه ۲۷۹ مورد جدید کرونا را مورد تایید قرار داد که اکثر آنها به دو نسل جدید بیماری ( کووید 19) در بین کارگران مهاجر در استان "ساموت ساخون" در جنوب بانکوک و همچنین در استان شرقی رایونگ مبتلا شده اند.

این دو نسل جدید بیماری کووید 19 شروع به گسترش به سمت پایتخت تایلند کرده است و این موضوع موجب شد تا مسئولان این شهر تدابیر را برای مهار شیوع بیماری تشدید کنند.

"پونگساکورن کوانمانگ" سخنگوی اداره شهری بانگوک اعلام کرد: ما شروع به ردیابی موارد جدید ابتلای دانش آموزان و برخی شاغلان کسب و کارها کرده ایم از این رو تصمیم به تعطیلی اماکن بیشتری گرفتیم.

تایلند روز جمعه دو مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلای به کرونا را ثبت کرد تا شمار کل مبتلایان به ۷ هزار و ۱۶۳ و شمار کل تلفات از زمان آغاز شیوع کرونا در ژانویه گذشته به ۶۳ تن برسد.

براساس این گزارش، تایلند از نخستین کشورهای قارۀ آسیا بود که آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی را جشن گرفت.

در بانکوک پایتخت تایلند مراسم آغاز سال نو میلادی زیر سایی محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، کم رونق تر از سال های گذشته برگزار شد.

با این حال، آتش‌بازی با شکوهی که بر فراز رودخانه «چائوفرایا» با اجرای زنده موسیقی هماهنگ شده بود، جشنی از رنگ و نور را در آسمان بانکوک به پا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha