۲۰ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی تحت مراقبت ویژه هستند

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲۰ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند و از این تعداد حال عمومی ۹ بیمار وخیم است.

کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۸ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۴۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی افزود: متاسفانه با ۲ مورد جدید فوت بر اثر ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۷۱۷ نفر رسید.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی از شناسایی ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۰۰ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که ۱۹ مورد معادل ۱۹ درصد آزمایش‌ها مثبت قطعی بود.

وی بیان کرد:  از ۱۹ بیمار مبتلای جدید به کرونا، ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۰ نفر نیز از طریق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بستری مبتلایان در خراسان جنوبی پس از پیک سوم در آبان امسال که با افزایش چشمگیر آمار بیماران و جانباختگان همراه بود، از آذر ماه نزولی شده است اما فوت بیماران کرونایی در این استان همچنان ادامه دارد و در هفته اول دی ماه نیز جزو استان‌های دارای بیشترین میزان بروز مرگ بر اثر کرونا اعلام شد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه یازدهم دی اعلام شد، ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و فقط بیرجند در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و پیش از اجرای محدودیت‌های جدید، هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد و وضعیت سه‌گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha