۱۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1823
کد خبر: 84169172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حاج قاسم ، از دعای پدر و مادر حاج قاسم شد

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبر: 84169172
حاج قاسم ، از دعای پدر و مادر حاج قاسم شد

کرمان - ایرنا – مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: اینکه چطور حاج قاسم، حاج قاسم شد این بود که ایشان خدمت زیادی به پدر و مادر کرده اند و بی شک رسیدن او به این مقام به خاطر دعاهای پدر و مادر بوده است .

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا حسنی سعدی شامگاه پنجشنبه ضمن خوش آمدگویی به خادمان مسجد جمکران و حضرت معصومه که از قم برای زیارت مزار شهدای کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی آمده بودند گفت: یکی از دوستانی که ۳۰ سال بیشتر همراه حاج قاسم مقاومت کرده بود و درکنار پرکاری های ایشان او را همراهی می کرده است دلیل رسیدن حاج قاسم به شهادت را دعاهای پدر و مادر عنوان کرد.

 وی افزود: در کنار خدمت به پدر و مادر عوامل مختلف دیگری هم بودند که او را به این مقام رساندند که یکی از این عوامل عشایرزاده بودن ایشان بوده است ، ایشان در یک خانواده اصیل، پاک، مسلمان، متدین و زحمت کش به دنیا آمده اند و پدر با زحمت کشی لقمه حلال و مادر نیز شیر پاک به ایشان داده است و با تربیت صحیح از یک پدر و مادر متدین و مذهبی به اینجا رسیده اند.

مدیرگلزار شهدای کرمان با بیان اینکه حاج قاسم در ۱۳ سالگی کارگری می کردند و در تامین خانواده کمک می کردند گفت: شخصیت او بسیار محکم بار آمده بود بسیار انسان دوست بوده اند.

سردار حسنی سعدی در ادامه گفت: برادر ایشان تعریف می کند که مدادش را از وسط دو نیم می کرد و برگه های دفترش را با بچه های بی بضاعت مدرسه تقسیم می کرد و برای خود برگه دفتر از برادر می گرفت و گاهی می شد که نصف غذایش را نمی خورد و برای دانش آموز بی بضاعت در مدرسه می برد.

وی افزود: یکی از ویژگی های حاج قاسم عاطفی بودن و مهربان بودن و با محبت بودن ایشان بود به طوری که اینقدر با رفقا و دوستان و آشنایان دوست بود که مخاطب او فکر می کرد که فقط با ایشان دوست است و بعد متوجه می شد که ایشان با همه اینگونه دوست هستند و همه را دوست دارند.

سردار همچنین گفت: پشتکارو پرکاری از دیگر ویژگی های حاج قاسم بود و به خاطر این بوده است که در روستا کار کشاورزی و دامپروری و کارگری می کرده است و تابستان ها کمک پدر بوده است و همین کارها او را محکم و قوی بارآورده بود و ترد و شکننده نبود لذا دیر خسته می شد به طوری که کمتر کسی در کنار او دوام می آورد و طاقت می آورد که همراه ایشان کار کند و خیلی افراد خسته می شدند و به بهانه ای کنار می رفتند.

مدیرگلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه ایشان مرد خستگی ناپذیری بودند و برایشان شنبه  و جمعه و تعطیلی وجود نداشت و برای انجام کارها وقت می گذاشتند و همین نیز یکی از عوامل موفقیتشان بوده است.  

وی افزود: ویژگی دیگر ایشان مهمان نوازی ایشان بود و همیشه سفره بازی داشتند  که آن هم ریشه در محبت و عاطفی بودنشان داشت.

سردار حسنی سعدی در ادامه بیان داشت: خدمات ایشان به پدر و مادر و محبت کردن به آن ها تا آنجا که دست و پای پدر و مادر خود را می بوسیدند و حتی شیربرنج و غذا را به دهان مادر می گذاشتند دعای خیر پدر و مادر را به همراه داشت.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی کار راه انداز مردم بود و وساطت ها، تلفن زدن ها، رو زدن ها و خواهش ها و وساطت کردن ها و از آبرویش گذاشتن و نامه دادن و ضمانت کردن برای اینکه کار مردم مستضعف و نیازمند انجام شود نیز بر کسی پوشیده نیست و این ها همه مسلما محبت می آورد.

مدیرگلزار شهدای کرمان همچنین ابراز داشت: در نهایت به جایی رسیدیم که شاید ۲۶ میلیون نفر جمعا در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند و حاج قاسم ، حاج قاسم نشد مگر با دعای پدر و مادر و مگر با عمل کردن به اخلاق و اسلام و شیعه و ولایت و اطاعت از ولایت.

وی همچنین گفت: حاج قاسم ذره ای در فکر  نام و نشان  برای خودش نبود و اخلاص داشت و برای خداوند کاری را راه می انداخت و انجام می داد و برای خداوند تند می شد و آشتی می داد و خانواده  شهداء را احترام می گذاشت.

در حاشیه این مراسم پرچم متبرک شده از جمکران و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به گلزار شهداء کرمان اهدا شد و همچنین نشان خادمی به سردار حسنی سعدی اهدا شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha