استاندار خراسان‌رضوی:مشارکت مردم برای ساماندهی معتادان‌متجاهر لازم است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی بر لزوم مشارکت مردم در ساماندهی معتادان متجاهر تاکید و بیان کرد: ظرفیتهای مردمی، شهروندان نیکوکار و سازمانهای مردم‌نهاد در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند به عنوان یک پشتوانه مردمی بکار گرفته شود.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد همچنین بر لزوم احصاء نیازهای حوزه مبارزه با مواد مخدر، اولویت‌بندی آنها شده و سپس تصمیمات مقتضی تاکید و بیان کرد: پدیده معتادان متجاهر را می‌توان هرچه سریعتر با کمک همه دستگاههای دولتی و نهادهای حمایتی ساماندهی نمود. 

وی افزود: تدوین بانک اطلاعات جامع ویژه معتادان متجاهر نیز برای اتخاذ برنامه‌ریزیهای اثربخش و کاربردی با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاههای مرتبط برای غربالگری و پالایش معتادان متجاهر ضروری است.

استاندار خراسان رضوی به موضوع توانمندسازی و اشتغال معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: توقف اقدامات حمایتی از این قشر، پس از درمان آنها باعث بارها تکرار چرخه رسیدگی به ضعیت معتادان متجاهر می‌شود لذا باید ضمن استفاده از تجربیات الگوهای موفق، از ظرفیت آموزش درحوزه مشاغل کوتاه مدت سازمان فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال توسط دیگر حوزه‌ها مانند شهرداری استفاده نمود.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد. میزان ابتلا به اعتیاد و دخانیات در این استان ۲.۷ درصد در کل جمعیت است. 

شمار معتادان متجاهر شناسایی شده در سطح کلانشهر مشهد حدود پنج هزار نفر و گنجایش مراکز نگهداری آن از معتادان دو هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha