متصرفان اراضی ملی در هفتاد قله اراک به مقام قضایی معرفی شدند

اراک - ایرنا - رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی گفت: متصرفان اراضی ملی که با غصب غیرقانونی در منطقه هفتاد قله اراک اقدام به ساخت و ساز کرده بودند، به مقام قضایی معرفی شدند.

«هادی معین السادات» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متهمان این پرونده که اقدام به تصرف در اراضی ملی در منطقه هفتاد قله اراک کرده بودند با حضور به موقع کارکنان یگان حفاظت محیط زیست با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و جلوگیری از زمین‌خواری، مخربان و متصرفان شناسایی و تحویل مقام‌های قضایی شدند.

وی بیان کرد: این متخلفان در اراضی ملی هفتاد قله اراک اقدام به عملیات عمرانی به مساحت ۴۰ متر مربع، غرس غیرمجاز نهال به تعداد ۱۴ اصله و ایجاد غیرمجاز بندخاکی در مسیل آبراه  فصلی کرده بودند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی با هشدار به متصرفان و متجاوزان اراضی ملی گفت: برابر قوانین متعدد از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون شکار و صید و سایر قوانین، هرگونه تصرف اراضی ملی بویژه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دارای عنوان مجرمانه است و در قانون جرم انگاری شده است.

استان مرکزی واقع در قلب ایران از مناطق برخوردار زیستی و گنجینه کم نظیری از گونه های گیاهی و جانوری کشور است.

این استان با مساحت ۲۹ هزار متر مربع در محل زاویه برخورد دو رشته کوه البرز و زاگرس واقع شده که ۲۵ درصد وسعت آن را دشت و بقیه نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای است.

استان مرکزی  خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است و تاکنون ۳۳۵ گونه جانوری شامل ۵۳گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۲۰ گونه دوزیست، ۱۹ گونه آبزی و یک‌هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.

درحال حاضر ۱۲ و ۲۵ صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب یازده منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha