۲۱۰  پرونده تخلف زیست محیطی در  استان مرکزی به دستگاه قضایی ارجاع شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۱۰ پرونده تخلف زیست محیطی از ابتدای امسال تاکنون با شکایت این اداره کل به مقامات قضایی ارجاع شده است.

«هادی معین‌السادات» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد،  ۱۵۵ پرونده مربوط به تخلفات حوزه آلودگی زیست محیطی صنایع، ۳۸ پرونده مربوط به شکار غیرمجاز حیات وحش، حمل سلاح و نگهداری غیرمجاز گونه‌ها و ۱۷ پرونده هم متعلق به تصرفات غیر مجاز در اراضی و مناطق حفاظت شده تحت مدیریت و چرای غیرمجاز دام در مناطق ممنوعه و قرق بوده است.
وی بیان کرد: احکام صادره در دادگستری استان مرکزی نشان دهنده حساسیت مسئولان قضایی نسبت به محیط زیست است و با هرگونه تخلف دراین حوزه،   برخورد قاطعانه و جدی می‌شود.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: این اداره در خصوص صیانت از طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط زیست از سوی سودجویان همه تلاش خود را به کار گرفته و اجازه سوء استفاده به میراث طبیعی از سوی متخلفان داده نمی‌شود.

معین السادات اظهار داشت: صنایع موظفندتعهدات زیست محیطی خود را به خوبی انجام دهند و در راستای کاهش آلایندگی واحدهای خود تلاش مضاعفی به کار گیرند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ نفری، دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha