گتوند میزبانی شایسته‌ای در مسابقات زیبایی اسب داشت

دزفول-ایرنا- نماینده تبارنامه و معاونت فنی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران گفت: گتوند میزبانی شایسته‌ای در بیست و نهمین جشنواره قهرمانی زیبایی اسب اصیل ایرانی(جام سیلمی لیث هیال) داشت و امیدواریم شاهد رویدادهای بزرگتری در این شهرستان باشیم.

سرمد ماقنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت اسب‌ها، بررسی هویت و صدور شناسنامه، پاسپورت و کارت شناسایی از اقدامات معاونت فنی فدراسیون سوارکاری در این مسابقات بود تا اسب‌های بدون هویت و کارت ورزشی وارد مسابقه نشوند.

علیرضا لفیطه پور رئیس کمیته تبارنامه هیات سوارکاری استان خوزستان نیز با بیان اینکه استان خوزستان مهد اسب اصیل عرب است، افزود: سطح مسابقات در شهرستان گتوند بسیاربالا و با کیفیت بود.

دبیر هیات سوارکاری استان خوزستان نیز ضمن قدردانی از میزبانی شایسته شهرستان گتوند، اظهارداشت: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مالکان، هندلرها و مربیان، این رقابت کشوری برای نخستین بار به خوبی و با کیفیت در شهرستان گتوند برگزار شد.

رضا رجبی‌فر به برگزاری مسابقات کورس استانی اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری مسابقه کورس استان در روز جمعه، به مدت ۶ هفته روزهای جمعه هر هفته مسابقات کورس کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه زیبایی اسب دیگری در اسفند ماه امسال در خوزستان برگزار می‌شود، ادامه داد: شهرهای دزفول، اهواز، آبادان و شوش برای میزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از بررسی، برای انتخاب مکان برگزاری تصمیم گیری می‌شود.

دبیر هیات سوارکاری استان خوزستان گفت: مسابقات اسب در استان با تکیه بر توان مالی اسپانسرها برگزار می‌شود که نیازمند همکاری و حمایت هستیم تا خوزستان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی با بیان اینکه خوزستان خواستگاه اسب عرب ایران است، افزود: نسل‌های مختلف اسب عرب خوزستان همان نسل‌هایی هستند که در کشور و جهان از آنها استفاده می‌شود.

گتوند قطب پرورش اسب اصیل خالص ایرانی

مسئول برگزاری بیست و نهمین جشنواره قهرمانی زیبایی اسب اصیل ایرانی در گتوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات اسب خالص ایرانی با شرکت ۱۱۶ راس اسب از استان‌های مختلف کشور در ۲ روز در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی این شهرستان برگزار شد.

مرتضی نظرزاده ادامه داد: اسب‌های ماده(مادیان) در روز نخست و اسب های نر(نریان) در روز پایانی این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی گفت: شهرستان گتوند به عنوان یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل خالص ایرانی در استان خوزستان به شمار می‌آید و همیشه در مسابقات مختلف حضور داشته و رتبه‌های برتر کسب کرده است.

به گزارش ایرنا،  بیست و نهمین جشنواره زیبایی قهرمانی کشور اسب عرب خوزستان خالص ایرانی گتوند ۲۰۲۰-ECAHO۲۹-(جام سیلمی لیث هیال) ابتدا قرار بود ۲۸ و ۲۹ آذرماه درگتوند برگزار شود که به چهارم و پنجم دی ماه موکول شد، اما به علت بارندگی شدید روز پنجشنبه چهارم دیماه، با تاخیر یک روزه در روزهای جمعه و شنبه (پنجم و ششم دی ماه) برگزار شد.

چهار شهرستان گتوند، دزفول، اهواز و شوش درخواست میزبانی این مسابقات را دادند که شهرستان گتوند با توجه به ظرفیت‌های موجود در این رشته ورزشی برای نخستین بار به عنوان میزبان این رقابت کشوری اسب اصیل ایرانی انتخاب شد.

صنعت پرورش اسب همواره جایگاه ویژه ای در شهرها و روستاهای شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان داشته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha