۶ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 3141
کد خبر: 84160628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک مالی به ۸ باشگاه ورزشی طبس

۶ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 84160628
کمک مالی به ۸ باشگاه ورزشی طبس

بیرجند - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس گفت: تاکنون به هشت باشگاه ورزشی آسیب‌دیده از شرایط کرونایی در طبس که متقاضی بوده‌اند، کمک مالی پرداخت شده است.

حسین قدیمی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات کم‌بهره هشت و ۱۶ میلیون تومانی به تعداد باشگاه پرداخت شده است و تعدادی دیگر از باشگاه‌ها نیز در صف جبران خسارت هستند.

وی گفت: سایر باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی آسیب‌دیده شهرستان طبس که متقاضی دریافت خسارت هستند، می‌توانند از طریق مراجعه به اداره ‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یا وب‌سایت corona-kara.mcls.gov.ir درخواست‌شان را ثبت کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان طبس درباره وضعیت فعالیت‌های ورزشی در شرایط کرونا در این شهرستان خاطرنشان کرد: پیش از این براساس مصوبات ابلاغی مربوط به شرایط پرخطر کرونا، تمامی مکان‌های ورزشی طبس تعطیل بود اما اکنون و در وضعیت کم‌خطر، ۱۹ رشته ورزشی انفرادی و غیربرخورد در شهرستان طبس فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

وی افزود: این رشته‌های ورزشی شامل تنیس، تنیس روی میز، دارت، شطرنج، وزنه‌برداری، بدمینتون، دو و میدانی، اسکیت، تیراندازی، سوارکاری، اتومبیل‌رانی، موتورسواری، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، پیاده‌روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، فریزبی و آمادگی جسمانی است.

قدیمی با اشاره به نظارت مظاعف اداره ورزش و جوانان طبس بر فعالیت‌های ورزشی این شهرستان در شرایط کرونا و انجام سازماندهی لازم گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم همراهی و همیاری برای ریشه‌کنی این بیماری، جامعه ورزش شهرستان طبس همواره با رعایت تمامی ضوابط و منطبق بر دستورالعمل‌های بهداشتی پیش رفته که در این زمینه همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، باشگاه‌های ورزشی و مدیران اماکن ورزشی قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: ظرفیت باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی را آماده کرده‌ایم تا بلافاصله پس از بهبود شرایط کرونا، همایش‌های ورزشی همگانی، مسابقات ورزشی و تمرینات گروهی ورزشی، به سرعت از سر گرفته شده و به شرایط قبل باز گردد.

رییس اداره ورزش و جوانان طبس یادآور شد: ترک کردن ورزش، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند از این رو به مردم توصیه می‌کنیم تا در شرایط کرونایی از پیاده‌روی در منزل و انجام حرکات ورزشی با وسایل موجود در منزل غافل نشوند و مقید به ورزش در منزل باشند.

وی با ابراز نگرانی از مشکلات احتمالی روحی و روانی و استرس‌های وارد شده به خانواده‌ها به‌ویژه کودکان بر اثر شرایط کرونا گفت: لازم است کودکان نیز در محیط کنترل شده منزل ورزش کنند تا هم انرژی آنان تخلیه شود و هم نشاط‌ را باز یابند.

قدیمی افزود: هیات‌های ورزشی طبس در شرایط کرونایی، فعالیت‌های خوبی در فضای مجازی در راستای ترویج ورزش‌های قابل انجام در منزل از جمله چالش‌های ورزشی انجام داده‌اند که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

اخبار مرتبط