کرونا ۲۶ میلیارد تومان به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باشگاه‌های ورزشی استان در مدت ۱۰ ماه که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، ۲۶ میلیارد تومان خسارت دیدند.

حسن عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که شیوع ویروس کرونا، آنها را تحت تاثیر قرار داد و برای مدتی تعطیل شدند.

وی بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی از زمان شیوع کرونا، خسارت‌های مالی زیادی را متحمل شدند و درآمد مالکان این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت کاهش و برخی اماکن به صفر رسید.

عزیزی با بیان اینکه اقداماتی را برای جبران خسارات باشگاه‌های ورزشی در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: با رایزنی با بانک‌های مختلف یک بسته ۴۰۰ میلیون تومانی تسهیلات با نرخ‌های بازپرداخت متفاوت از قرض‌الحسنه تا ۱۸ درصد را آماده کردیم و برخی از باشگاه‌های خسارت دیده را برای دریافت این تسهیلات معرفی کردیم.

وی گفت: بیشترین قشری که از شرایط کرونایی جامعه متضرر شده‌اند، قطعا باشگاه‌داران ورزشی هستند لذا در راستای حمایت از این قشرزحمتکش و آسیب‌دیده از دوران کرونا، وزارت ورزش و جوانان ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در نظر گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای استفاده از این تسهیلات موسسین باشگاه های ورزشی می‌توانند پس از عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به آدرس sd.msy.gov.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند و با مراجعه به سامانه کارا وزارت کار به آدرس kara.mcls.gov.ir و تکمیل شناسنامه شغلی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

عزیزی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام اماکن ورزشی در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارتخانه تا ۲۱ آذرماه جاری اعلام شده است.

وی بیان کرد: امیدوارم این گام هر چند کوچک بتواند قدری از ضررهای باشگاه‌دارانی که در تمام طول سال در خدمت جامعه ورزش هستند را جبران کند.

در خراسان جنوبی، بنابر اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ۲۱۶ باشگاه خصوصی ورزشی وجود دارد که ۹۲ درصد این باشگاه‌ها مستاجر هستند و یک هزار و ۱۲۴ شغل زیرمجموعه خود را ایجاد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha