۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84160280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

کرج - ایرنا - معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اعلام کرد برنامه سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با هدف رصد وضعیت گونه های جانوری انجام شد.

اصغر جوادیان نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به مدت سه روز از اول تا سوم دی ماه جاری انجام شد.

وی اظهار داشت: برنامه سرشماری حیات وحش امسال با توجه به شیوع کرونا ، با رعایت پروتوکل های بهداشتی توسط مامورین یگان حفاظت منطقه با همکاری کارشناسان اداره در ۹ مسیر اصلی انجام و نتایج آن جهت دستیابی به آمار و ترکیب جمعیتی و تجزیه و تحلیل آماری در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اهداف سرشماری بیان داشت: سرشماری حیات وحش به منظور دستیابی به حداقل جمعیت، ترکیب جنسی و سنی و همچنین آگاهی از وضعیت زیستگاه ها، عوامل تهدید حیات وحش و در نهایت حفاظت بهینه مناطق بر اساس اطلاعات روزآمد اجرا می شود.
جوادیان اضافه کرد: با توجه به زمان سرشماری و خصوصیات منطقه، در سرشماری امسال از روش سرشماری مستقیم استفاده شد و ارتباط مثبت و سازنده با جوامع محلی نیز باعث شد که به بهترین نحو از این پتانسیل در سرشماری پستانداران شاخص استفاده شود.

سرشماری حیات وحش در تابستان و زمستان هر سال انجام می شود.

استان البرز دارای دو منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به وسعت ۶۴ هزار هکتار و شکار ممنوع طالقان به وسعت ۷۵ هزار هکتار می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha