۹۸ میلیارد ریال خدمات عمرانی به مددجویان خراسان شمالی ارائه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۹۸ میلیارد ریال خدمات عمرانی در قالب احداث، تعمیر، تکمیل و خرید مسکن به جامعه هدف زیر حمایت این نهاد ارائه شد.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خدمات ۸۱۱ مورد بوده است که از این تعداد ۶۰۴ مورد آن مربوط به تعمیرات و ساخت سرویس بهداشتی، ۱۶۶ مورد مربوط به مسکن روستایی و ۴۱ مورد نیز در خصوص مسکن شهری بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات عمرانی مربوط به ساخت مسکن روستایی بوده است، تصریح کرد: در این بین ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت مسکن روستاییان محروم استان، ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای مسکن شهری و هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تعمیرات و ساخت سرویس بهداشتی هزینه شده است.

الهی راد با اشاره به اینکه تامین مسکن از خدمات شاخص کمیته امداد به خانوارهای زیر پوشش است، یادآور شد: مسکن مناسب از ارکان توانمندسازی مددجویان است و تأمین مسکن برای خانوارهای زیر پوشش از محل اعتبارات کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران انجام می‌شود.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha