پویش «موتورسوار خوب» در منطقه ۲ تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران اعلام کرد: پویش «موتورسوار خوب» با هدف گسترش فرهنگ استفاده صحیح و قانونمند از موتورسیکلت و کاهش احساس ناامنی ناشی از رفتارهای پرخطر برخی موتورسواران در این منطقه آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شهرداری منطقه۲، یوسف مزارعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به سهم بالای موتورسواران در حوادث رانندگی، پویش موتورسوار خوب با رویکرد آگاهی بخشی، فرهنگسازی و آموزش رفتار صحیح ترافیکی به موتورسواران در دستور کار حوزه اجتماعی و فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: در این پویش، تلاش می شود  تا با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، میزان آگاهی شهروندان به ویژه موتورسواران، خانواده‌ها و افراد پیرامون آنها را نسبت به مخاطرات ناشی از رفتارهای نابهنجار بعضی از راکبان و هم چنین الزام به رعایت انضباط اجتماعی و قوانین رانندگی و ترافیکی  افزایش داده و از میزان احساس ناامنی ناشی از رانندگی خطرناک برخی راکبان موتور کاسته شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تصریح کرد: پویش موتورسوار خوب با تمرکز بر طراحی فعالیت‌های متنوع تبلیغی – آموزشی، موضوع‌هایی همچون استفاده از کلاه ایمنی، رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، تجاوز نکردن به حریم عابر پیاده، افزایش سهم خود مراقبتی شهروندان و موتورسواران را مورد توجه قرار می‌دهد.

مزارعی در ادامه به برگزاری مانور نمادین موتورسوارخوب اشاره کرد و گفت: این مانور با همکاری پلیس راهور در محورهای پرتردد موتورسوران منطقه و با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره مخاطرات رفتارهای نابهنجار بعضی از راکبان و هم چنین الزام آنها به رعایت انضباط اجتماعی و قوانین رانندگی و ترافیکی برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه این پویش تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ در سطح منطقه ۲ ادامه دارد افزود: این کمپین با همکاری حوزه حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور اجرا می شود و تلاشی نو برای ایجاد فرهنگ سازی برای جامعه بزرگ موتورسواران است.

صدور  اخطار به عاملان تفکیک غیرمجاز پسماند در خلازیل

شهردار منطقه ۱۹ از صدور و تحویل اخطار به عاملان تفکیک غیر مجاز پسماند خشک و شناسایی ۲۰ گاراژ متخلف دیگر در محدوده خلازیل خبر داد.

علی توکلی با اشاره به اثرات مخرب زیست محیطی تفکیک های غیر مجاز پسماند گفت: در همین راستا فعالیت شناسایی و برخورد با عاملان غیر مجاز تفکیک پسماند به صورت مستمر در این منطقه در حال انجام است که در ادامه آن ۲۰ گاراژ متخلف در محدوده خلازیل شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در این گاراژها عمدتاً پسماندهای خشک بدون رعایت اصول بهداشتی و در محیطی آلوده تفکیک می شوند افزود: به منظور برخورد با عاملان این اقدام در مرحله اول با صدور اخطار، تذکرات لازم در خصوص ادامه نیافتن این فعالیت غیر قانونی و تغییر شغل به آنها ابلاغ شد که در صورت بی توجهی به اخطارها، طی یک مهلت ۱۰ تا ۴۵ روزه، نسبت به تعطیلی گاراژها براساس رأی بند ۲۰ اقدام می شود.

توکلی همچنین از اجرای رأی بند ۲۰ برای کارواش های آلوده کننده آب خبر داد و افزود: اغلب این کارواش ها به دلیل نداشتن سیستم چرخش آب، پساب های تولید شده را به آب های زیرزمینی یا مسیل ها هدایت می کنند که با توجه به این موضوع رأی بند ۲۰ مبنی بر رعایت تمهیدات و تأمین این سیستم به ۱۵ کارواش شناسایی شده ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha