۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84157187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 روسیه: آمریکا با تحریم شرکت های روسی ضعف خود را پذیرفت

مسکو - ایرنا- مقام های روسیه با اشاره به تحریم دهها شرکت روسی از سوی آمریکا، آن را نشانه اذعان آمریکا به توانایی این شرکت ها در رقابت خواندند که با تحریم می خواهند آن را مهار کنند.

به گزارش ایرنا، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) روز سه شنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: آمریکا با اعمال تحریم هایی علیه شرکت های روسی، خطر شرکت های دارای توانایی رقابت در عرصه های تکنولوژیکی برای آن کشور را پذیرفت.

روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌هایی را علیه ده‌ها شرکت روسی و چینی اعمال کرد. فهرست تحریم‌ها که نام ۱۰۳ شرکت (۴۵ شرکت روسی و ۵۸ شرکت چینی) را دربرمی گیرد،  شامل ساختارهایی است که به عقیده مقامات واشنگتن با نیروهای مسلح دو کشور روسیه و چین همکاری می‌کنند.  

کاساچوف گفت: متاسفانه این مساله برای مدت طولانی است و موضوع رقابت سیاستمداران آمریکایی با یکدیگر برای تحریم کشور ما نیست بلکه ناتوانی آمریکا از رقابت برابر و یکسان با رقبای ژئوپلیتیکی خود است.

به گفته این مقام پارلمانی روس، تحریم شرکت های صنایع دفاعی بخاطر همکاری آنها با ساختارهای نظامی غیرمنطقی و غیرمعقولانه است و اعمال تحریم های مشابه در مورد وزارت دفاع روسیه، سازمان اطلاعات خارجی و برخی سازمان های روسی را بسیار مضحک و خنده آور می دانیم.

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا نیز تحریم شرکت های روسی ازسوی آمریکا را نشانه ضعف و ناتوانی واشنگتن در رقابت برابر خواند که به تحریم متوسل می شود.

وی در  مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک که در رسانه های روسی ازجمله تاس و ریانووستی منتشر شد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که محدودیت های صادراتی که وزارت بازرگانی آمریکا در مورد شرکت های روسی و سازمان های دولتی روسیه وضع کرده است، اقدامی مخرب است و این گونه گام ها روابط روسیه و آمریکا را به بحران عمیق تر می کشانند.

سفیر روسیه با بیان اینکه اینگونه اقدامات خطرناک و غرسازنده است،  تصریح کرد: اینگونه اقدامات نه فقط به همکاریهای موجود بین روسیه و آمریکا ضربه می زند، بلکه هرگونه چشم انداز مثبت برای روابط دو کشور را ازبین می برد.

وی افزود: این ادعاهای بی اساس که گویا شرکت های روسی که پیشروی در عرصه های صنعتی و تولیدی و علمی هستند امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازند، غیرقابل قبول است.

 آنتونف خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات روابط ما را به بحران عمیق می کشانند و خروج از این بحران فقط درصورتی ممکن است که آمریکا روابط را بر اساس برابر و احترام متقابل بنا کند در زمان حاضر ما چنین تمایلی را نمی بینیم.

آمریکا در شش سال اخیر بیش از ۹۰ بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است و نام صدها مقام و اتباع روسی در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha