دیدار باقری با رئیس‌ جمهوری تاتارستان در کازان + فیلم

مسکو- ایرنا- علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه در حاشیه پانزدهمین اجلاس «روسیه - جهان اسلام» در کازان با رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از کازان، در این دیدار، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی در روسیه و علی نادری مدیرعامل ایرنا نیز حضور داشتند

.

طرفین در این دیدار که روز جمعه برگزار شد، بر توسعه مناسبات دو جانبه تأکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز جمعه با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس بین‌المللی روسیه – جهان اسلام (کازان فروم) به جمهوری تاتارستان سفر کرده است.

دیدار باقری با رئیس‌جمهوری تاتارستان در کازان + فیلم

دیدار باقری با رئیس‌جمهوری تاتارستان در کازان + فیلم

دیدار باقری با رئیس‌جمهوری تاتارستان در کازان + فیلم

دیدار باقری با رئیس‌جمهوری تاتارستان در کازان + فیلم

باقری پیش از آن در نشست تخصصی بررسی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرکت کرد.

پانزدهمین اجلاس اقتصادی همکاری‌های روسیه – جهان اسلام (کازان فروم) روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی با قرائت قرآن کریم در کازان در فاصله حدود ۸۰۰ کیلومتری مسکو به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این اجلاس روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.
جمهوری تاتارستان که به عنوان دروازه ورود اسلام به سرزمین‌های شمالی شناخته شده است، در سال‌های اخیر در چارچوب این اجلاس، میزبان رویدادهایی با هدف تقویت مناسبات روسیه با جهان اسلام است. بنا بر اعلام برگزارکنندگان این اجلاس، حدود ۱۲۰ رویداد در طول روزهای برگزاری کازان فروم ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است.
شهر کازان اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ میزبان نشست سران گروه بریکس خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha