۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84154557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصر، اردن و فلسطین خواستار اقدام بین‌المللی علیه صهیونیستها شدند

تهران - ایرنا - وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین دیشب (شنبه شب) در نشست مشترک در قاهره بر لزوم اتخاذ مواضع بین‌المللی جهت مقابله با اقدامات غیرقانونی رژیم صهونیستی به ویژه سیاست شهرک‌سازی و انهدام خانه‌های فلسطینیان و مصادره زمین‌های آنان تاکید کردند.

به گزارش امروز روزنامه "رای الیوم " چاپ لندن، «سامح شکری»، «أیمن الصفدی» و «ریاض المالکی» وزرای خارجه مصر، اردن و فلسطین که به منظور هماهنگ کردن مواضع و تبادل دیدگاه در ارتباط با تحولات و مسائل منطقه‌ای و در راس آنها موضوع فلسطین نشستی در قاهره برگزار کرده و نسبت به خطرات اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در سرزمینهای فلسطینی هشدار دادند.

وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین همچنین اقدامات صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی فلسطین را " غیرقانونی ، ناقض قوانین بین‌المللی و برهم زننده راه حل تشکیل دو کشور مستقل و عامل از بین رفتن فرصت دستیابی به یک صلح عادلانه فراگیر " برشمردند.

شکری، الصفدی و المالکی بر عمق روابط میان سه کشور و لزوم پیشبرد آنها در تمامی زمینه‌ها و ادامه اتخاذ مواضع هماهنگ در ارتباط با مسائل منطقه تاکید کردند که به سود منافع مشترک و مسائل جهان عرب و تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.

آنان همچنین بر محوری بودن موضوع فلسطین و بر لزوم تحقق یافتن قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ و طرح صلح اعراب و انجام مذاکره به عنوان تنها راه تحقق صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای تمامیت ارضی و جغرافیای به هم پیوسته در درون قلمرو مرزهای ترسیم شده در ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس تاکید کردند.

رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر به ویژه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اقدامات خرابکارانه خود را در سرزمینهای فلسطینی افزایش داده و علاوه بر احداث شهرکهای صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان را در اولویت قرار داده است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha