پرستاران فارس ، پرچمداران ایثار بر بلندای قله ایثار

شیراز - ایرنا- رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیام هایی به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، پرستاران را پرچمدارن ایثار بر فراز قله دشواری ها خواندند و از خدمات سپید پوشان عرصه بهداشت و سلامت در شرایط کرونایی کنونی تجلیل کردند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در یک پیام پرستاران را عضوی تاثیرگذار در خانواده سلامت کشور دانست که دانش سلامت را با معجون مهر درمی آمیزند.

در بخشی از این پیام آمده است: پرستاران به عنوان عضوی تاثیرگذار در خانواده سلامت کشور، همواره توانسته اند مفهوم خدمت در این عرصه را به اوج تعالی رسانده و دانش سلامت را با معجون مهر درآمیزند.

خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خود می بالد از وجود ارزشمند چنین فرزندان شایسته ای؛ پرستاران شریفی که همواره پاسخگوی حجم وسیعی از خدمات در مراکز درمانی استان بوده و در هر برهه ای، با تاسی به بانوی شیرزن کربلا، حضرت زینب(س)، توانسته اند پرچم ایثار را بر فراز قله دشواری ها به اهتزاز درآورند.

دکتر لطفی ، با ادای احترام به تمامی پرستاران شریف مدافع سلامت میهن اسلامی و به ویژه پرستاران همیشه در صحنه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز که مسوولانه، رسالت های حرفه ای این عرصه را به تعالی رسانیده و در این ایام نیز جانانه در این وادی خدمت کردند یاد بانوی شهید پرستار دانشگاه، شهید «مریم رحیمی» که یاد و خاطره سبز حضور پرافتخارش، تا همیشه در دفتر تاریخ سلامت کشور جاوید استرا گرامی داشت.

وی ، ضمن تبریک میلاد سراسر مهر بانوی کربلا، حضرت زینب(س)، فرا رسیدن روز پرستار را به تمامی پرستاران شریف و مهربان استان تبریک و تهنیت گفته و خدمات خالصانه  پرستاران را که به ویژه در بحران کروناویروس، از مرزهای «خدمت» فراتر رفته و معنای «از جان گذشتگی» به خود گرفته است، ارج نهاد.

در پایان این پیام آمده است : در این روزها که شما مدافعان غیور سلامت، دور از آغوش خانواده، در سنگر مبارزه با این ویروس سیاه قهرمانانه جنگیده اید، مجموعه مسوولان دانشگاه قدردان تمامی خدمات شما عزیزان بوده و امیدوارم ثمره این خدمات شبانه روزی، تسری ندای سلامت در جای جای میهن عزیزمان باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پیامی سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان و شاغلان پرستاری در بخش های دولتی و خصوصی استان فارس تبریک گفت.

پرستاران، سنگ صبور بیماران، مونس دردمندان

 مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در پیامی ، پرستاران را سنگ صبور بیماران و  مونس دردمندان دانست و یاد آور شد : پرستاران  همیشه و در این روزهای سخت از محبوب ترین ها هستند و کارشان روز و شب و تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسد و همواره در تلاشند.

آنان راهی سخت در پیش گرفته اند، اما همچون کوه، استوار و سرافراز هستند و دانش و مهارت را با محبت و ایثار در آمیخته اند تا سلامتی را فرا خوانند.

خدمات پرستاران جهادگونه است 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در پیامی، فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت و ایثار مثال زدنی پرستاران در خدمت جهادگونه به سلامت مردم در دوران کرونا را مورد قدردانی قرار داد.

علی اکبری روز پرستار را فرصت مغتنمی دانست تا ضمن احترام به ساحت مقدس عقیله بنی هاشم و بازگو نمودن نقش بی بدیل ایشان در زنده نگه داشتن پیام عاشورا، از تلاش ‌های ارزنده جامعه پرستاری کشور که با تاسی به حضرت زینب (س) و بهره‌مندی از تخصص خود، متعهدانه و هنرمندانه خدمت رسان بیماران و دردمندان جامعه هستند، قدردانی شود.

در این پیام آمده است : بی شک، یکی از حلقه‌ های موثر و انکارناپذیر در تحقق اهداف حوزه سلامت، که همان حفظ و ارتقای سلامت جامعه است، سفیدپوشان سختکوش پرستاری هستند، سفیدپوشان سختکوشی که در تمام دوران ‌ها، به ویژه در دوران شکل‌ گیری انقلاب و سال های دفاع مقدس در کنار مردم بوده و هستند.

این روزها با شیوع ویروس کرونا پرستاران از امنیت و راحتی خود گذشتند تا با بحران کرونا مقابله و به افراد مبتلا به ویروس کمک کنند؛ بار دیگر مردم شریف ایران اسلامی نظاره ‌گر تلاش‌ های ایثارگرانه و از خودگذشتگی کادر درمان به ویژه پرستاران که در این شرایط دشوار، سختی ‌ها و خطرات را به جان خریده و با از خودگذشتگی به میدان مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا آمده‌اند، می‌ باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یاد آور شد : جامعه پرستاری در این شرایط سخت، بی منت مشغول خدمت رسانی به بیماران بوده و با ایثاری مثال زدنی، برای حفظ سلامت جامعه، جهادگرانه، خدمت می کنند.

پرستاران بذر امید را در فضای پرتنش می‌پراکنند

 لیلا هاشمی زاده فرد حقیقی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به مناسبت روز پرستار  با ارسال پیامی، روز پرستار را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است:سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) پرستار کربلا، باری دیگر فداکاری های شما عزیزان را در عرصه سلامت تداعی می کند و خوشا به سعادتان که نقش آن بزرگ بانو را با عشقی از جنس ایثار بر بالین بیماران ایفا کردید.

بر خود لازم می دانم تا قدردان رشادت و از خودگذشتگی، عطوفت و مهربانی و از منظری دیگر دانش، تجربه و مهارت یکایک شما عزیزان به ویژه در این روزهای سخت و نفس گیر باشم.

بی شک، تلاش با ارزش شما پرستاران عزیز، جایگاه جامعه پرستاری را در جامعه ارتقا بخشیده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.

در این پیام آمده است : ما قسم خورده ایم که به احترام لباس مقدس پرستاری در تمام لحظات تلخ و شیرین برای سلامت جامعه تلاش کنیم و در کنار مردم باشیم.

پس بیایید این همت بزرگ را با هم جشن بگیریم و بذر امید و همدلی را در فضای پُرتنش موجود، پخش کرده و حال خوب را به مردم شریف کشورمان منتقل کنیم تا به لطف پروردگار مهربانی ها، از این روزهای سخت هم به سلامت عبور کنیم.

۵ جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب کبری (س) روز پرستار است. حضرت زینب کبری (س) روز پنجم جمادی الاول در مدینه چشم به جهان گشودند.

اخبار مرتبط