نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی و فن بازار قم افتتاح شد

قم-ایرنا- بیست و یکمین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان با ۲۵ غرفه استانی روز شنبه ۲۹ آذرماه آغاز به کار کرد.

رییس پارک علم و فناوری قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد مقابله با ویروس کرونا این نمایشگاه کاملا غیر حضوری است، ادامه داد: این نمایشگاه با پذیرش ۲۵ غرفه از مراکز فناوری، دستگاه های اجرایی، تسهیل گران، مراکز آموزش عالی تا ۵ دی ماه فعال است.

سید حسین اخوان علوی با بیان اینکه نحوه عرضه نمایشگاه درقالب دوبعدی و سه بعدی خواهد بود افزود: این نمایشگاه  را می توان نخستین نمایشگاه مجازی در این حجم و سطح قلمداد کرد که در نوع خود یک موفقیت مهم در عرصه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات استان محسوب می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید بر اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناوری باید فراگیر و قابل دسترس برای عموم مردم باشد گفت: راه اندازی نمایشگاه مجازی فرصت بسیار مغتنمی است که همگان دسترسی آسان و برخط به آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی استان داشته باشند.

اخوان علوی اظهار داشت: شرایط  بحران کرونا به رغم همه محدودیت ها و مشکلات ارتباطی که برای مردم به وجود آورده است، این فرصت را فراهم کرده تا یاد بگیریم از آخرین فناوری های روز برای ایجاد ارتباط شخصی و حرفه ای بهره بگیریم و هرکس از این فرصت ها استفاده نکند در واقع خود را از نیازهای روزآمد جامعه دور و محروم کرده است.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مجازی بار دیگر توانمندی و ظرفیت های فناوران را در مدیریت هوشمند جامعه با کمترین هزینه و در راستای تامین منافع و بهره وری اقتصادی کشور به منصه ظهور خواهد گذاشت.

وی افزود: با وجود محدودیت های شدید شرایط کرونایی خوشبختانه اقدامات خوبی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری انجام شده است که می توان به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارافرینی و مهارت آموزی، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری جشنواره دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور و برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی پژوهشی اشاره کرد.

علاقه مندان برای بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار می توانند به سایت  www.qomstpfair.ir و یا www.qomtechfair.ir  از تاریخ ۲۹ آذرماه تا ۵ دی ماه مراجعه نمایند.

هفته پژوهش و فناوری در سال جاری از ۲۲ آذر ماه آغاز شده است که مهمترین رویداد پژوهش و فناوری رسمی و گسترده در سطح کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha