۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84151158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نناد لالویچ: نقش ایران در ارتقای جایگاه جهانی کشتی تعیین کننده است

بلگراد - ایرنا - رئیس اتحادیه کشتی جهانی که اکنون به مناسبت برگزاری مسابقات انفرادی کشتی جهانی در بلگراد به سر می‌برد در نشستی با سفیر کشورمان تاکید کرد: ایران برای حفظ و ارتقای جایگاه جهانی کشتی همواره مهم و کمک تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، «نناد لالویچ» روز چهارشنبه در دیدار با «رشید حسن پور» اظهار کرد: همکاری فدراسیون کشتی ایران با اتحادیه کشتی جهانی بسیار خوب است و به همین صورت ادامه خواهد یافت.

رئیس اتحادیه کشتی جهانی با اشاره به اینکه ایران ابرقدرت کشتی است، افزود: ایران برای کشتی ارزش زیادی قائل است و بایستی تاکید کنم که کشتی در فرهنگ ایران نهادینه شده و بخشی جدا ناپذیر از ملت این کشور محسوب می شود.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه جهانی کشتی سعی کرده است در خدمت کشتی باشد و از مداخلات سیاسی و سیاسی شدن امور جلوگیری کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار گفت: ورزش کشتی در ایران ریشه دار و بسیار محبوب است و بخشی از هویت ملت ایران محسوب می شود. تقویت و شکوفایی بیشتر این ورزش در دستور کار مسئولان ایران قرار دارد.

حسن پور افزود: فدراسیون کشتی ایران معتقد و مصمم به حضور و توسعه همکاری در عرصه های بین‌المللی بوده و  برای همکاری و تعامل با اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون‌های ملی ارزش زیادی قائل است.

وی تصریح کرد: دیدار اخیر رئیس فدراسیون کشتی صربستان از ایران که با امضای سند همکاری همراه بود و مشارکت ایران در مسابقات انفرادی کشتی جهانی در بلگراد در این راستا قرار می گیرند.

سفیر کشورمان در بلگراد گفت دولت ایران از رویکرد اصولی اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر جلوگیری از سیاسی شدن امور در این عرصه کاملا استقبال و حمایت می کند.

حسن پور در این دیدار از دعوت دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان از لالوویچ برای سفر به ایران به مناسبت افتتاح رسمی بزرگترین مجموعه تمرین کشتی در دنیا را که قرار است ظرف سه یا چهار ماه آینده انجام پذیرد، ابلاغ کرد.

لالوویچ در پاسخ ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده، گفت سعی خواهد کرد به این مناسبت به ایران سفر کند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که با ۲ نماینده در جام جهانی انفرادی صربستان شرکت کرده توانست یک مدال برنز توسط «محمد هادی ساروی» در وزن ۹۷ کیلوگرم را برای کشورمان به ارمغان آورد و «حسین نوری» در وزن ۸۷ کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت.

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد جام جهانی انفرادی از امروز (چهارشنبه) در شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز گردید. تیم ایران با یک نماینده در رقابت های کشتی آزاد در جام جهانی افرادی در صربستان حضور دارد.

« رحمان عموزاد خلیلی» آزادکار کشورمان در وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در جام جهانی انفرادی در صربستان در نخستین مبارزه خود که روز چهارشنبه انجام شد در برابر حریف خود از ترکیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

عموزاد خلیلی در دور دوم این بازی ها به مصاف «گیوی داویدی» از ایتالیا می رود.

حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد ضمن اشاره به این که از کشتی‌گیران کشورمان در فرودگاه بلگراد استقبال بعمل آورد، گفت: سفارت ایران در بلگراد برای هر گونه کمک و مساعدت به اعضای تیم ملی کشتی کشورمان آماده است.

سفیر کشورمان همچنین در مسابقات کشتی گیران کشورمان در محل مسابقات در بلگراد حضور داشتند.

جام جهانی کشتی انفرادی صربستان که از  ۲۲ آذر ماه شروع شده تا ۳۰ همین ماه در شهر بلگراد صربستان  ادامه خواهد داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha