مازندران رتبه دوم راه‌اندازی خانه هلال کشور را کسب کرد

ساری - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از کسب رتبه دوم این جمعیت در راه‌اندازی خانه‌های هلال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر مازندران ، دکتر غلامعلی فخاری آمار خانه های هلال استان را ۲۳۸ واحد در محلات شهری و روستایی اعلام کرد.

وی گفت که مازندران در ارزیابی انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر کشور موفق به کسب رتبه دوم شد.

فخاری با اعلام این که خانه هلال یکی از ابتکارات ماندگار جمعیت هلال احمر مازندران است ، هدف از راه اندازی این خانه ها را توسعه خدمات بشردوستانه ، ترویج آموزش های همگانی و مداخله موثر ساکنان منطقه در فرایند مدیریت بحران اعلام کرد.

وی گفت : در حقیقت خانه هلال یک شعبه کوچک هلال احمر است که تمامی فعالیت ها و خدمات یک شعبه رسمی جمعیت در فرایند فعالیت آن لحاظ شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران توسعه خدمات و افزایش ضریب نفوذ و دسترسی بموقع اعضای جمعیت هلال احمر در مناطق متاثر از حوادث را یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی خانه های هلال برشمرد و افزود : توانمندسازی ساکنان منطقه بویژه مردم نواحی روستایی ، آموزش مستمر افراد برای آشنایی با اصول امداد و نجات و مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت و خود امدادی و دگرامدادی مردم در سوانح احتمالی و همچنین پایداری و تاب آوری جوامع را از دیگر اهداف ایجاد خانه های هلال است.

وی نقش و مشارکت مردم را در کارآمدی خانه های هلال تعیین کننده دانست و تاکید کرد : مردم در حقیقت محور اصلی پویایی و موفقیت خانه های هلال هستند و تجربه نیز ثابت کرده است که هرجا مردم پای کار باشند و مشارکت موثر داشته باشند اهداف توسعه با هزینه کمتری محقق خواهد شد.

راه اندازی خانه های هلال از سال ۹۵ با تدوین و تصویب دستورالعمل تاسیس و فعالیت این واحدها به صورت رسمی در کشور آغاز شد. طبق آخرین گزارش رسمی جمعیت هلال احمر تاکنون سه هزار و ۴۱۲ خانه هلال در کشور راه اندازی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha