رونق کتابخانه ها نیازمند بهره گیری از فناوری های دیجیتال است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام بر لزوم استفاده از فناوری های نوین و دیجیتال در نهاد کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی ‌دشتکی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان و جمعی از برگزیدگان این حوزه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خواستار به روز شدن سیستم کتابخانه‌ها به موازات تحولات صورت گرفته در حوزه اینترنت و فضای مجازی شد.

وی افزود: این نهاد باید به سمت ایجاد کتابخانه های دیجیتال و مدرن حرکت کند و در این مسیر از ظرفیت بالای فضای مجازی به نفع کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

استاندار ایلام با تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه کتابخانه های استان تاکید کرد: مدیریت جدید با بهره گیری از خیران و فعالان این عرصه اقدامات بسیار خوب و شاخصی در این حوزه انجام داده که قابل تقدیر است.

سلیمانی دشتی با اشاره به مدرنیزه شدن کتابخوانی در دوران جدید، یادآور شد: با توجه به سرعت بالای پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین شرایط کرونایی حاکم بر جهان حرکت به سمت فضای مجازی و کتاب های مجازی و دیجیتال غیرقابل انکار است.

وی اضافه کرد: باید در جهت استفاده از امکانات و تکنولوژی ها جدید حرکت و برنامه‌ ریزی کنیم.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که خود به شخصه علاقمند به کتاب و کتابخوانی است، گفت: با توجه به تحرک بسیار خوبی که در حوزه کتابخانه ها وجود دارد، هرگونه همکاری و مساعدتی لازم باشد در این حوزه انجام خواهیم داد.

سلیمانی دشتی گفت: یکی از مراکز مهم فرهنگی در هر کشوری کتاب و کتابخوانی است و این یک وظیفه همگانی است که در راستای رشد جایگاه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بکوشیم.

در پایان این نشست مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان تقدیرنامه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به پاس تلاش ها و زحمات قاسم سلیمانی‌دشتکی در راستای مساعدت و کمک به پویایی هرچه بیشتر انجمن کتابخانه های استان تقدیم استاندار ایلام کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مراسم استاندار ایلام از فعالین عرصه کتابخوانی و برگزیدگان این حوزه تجلیل کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha