۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۷:۵۰
کد خبر: 84146090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازسازی ناوگان حمل و نقل مهریز ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد

یزد- ایرنا- رییس موسسه مسافری شهرداری مهریز گفت: هم‌اکنون ۱۱ دستگاه اتوبوس فرسوده بابیش از ۱۷ سال که از زمان ساخت آنها می گذرد، مسافران این شهر را به یزد مرکز استان و بالعکس جابه‌جا می‌کند و برای بازسازی به ۳۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است .

نادعلی زارع یکشنبه شب به مناسبت هفته حمل و نقل ( ۲۰ الی ۲۶ آذر ) در نشست برخط ( آنلاین ) با اعضای کانون خبرنگاران و  بسیج رسانه شهرستان افزود: در یکسال اخیر با یک میلیارد تومان نسبت به رفع برخی مشکلات اتوبوس‌ها از لحاظ فنی و زیباسازی اقداماتی انجام شد ولی برای رفع مشکل باید نسبت به بازسازی اساسی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه همگی اتوبوس‌ها، از رده خارج و غیراستاندارد است اظهار کرد: این موسسه و شهرداری به هیچ وجه در وضعیت کنونی قادر به بازسازی اتوبوس‌ها نیست و باید مسوولان استان با پیگیری و اختصاص بودجه نسبت به  رفع مشکل و تامین رفاه حال شهروندان همکاری کنند.

وی  اظهار کرد: روزانه ناوگان حمل و نقل برون شهری در مسیر مهریز به یزد و بالعکس در مجموع ۶۲۰  کیلومتر مسیر را برای ارایه خدمات به مردم و مسافران طی می کند و برای ارتقای کار و ایجاد آسایش برای شهروندان همکاری در بازسای ناوگان هم ضروری است.

زارع با اشاره به افزایش قیمت تمامی نیازهای اولیه ناوگان و درآمدزایی نبودن اتوبوس‌ها از مردم و مسوولان خواست برای کمک به حل مشکلات و فرهنگ‌سازی و استفاده بهتر و بیشتر  موضوع را جدی گرفته و با این موسسه و شهرداری همکاری کنند.

همچنین سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهر و حومه مهریز گفت: پیگیری مسایل و مشکلات فعالان ناوگان درون شهری و برون شهری با همکاری مسوولان جزو برنامه‌هایی است که برای تامین رفاه مسافران باید اقدام لازم صورت گیرد.

نعمت‌الله حسینی افزود: مردم برای کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل باید بیش از گذشته به جای استفاده از خودروهای شخصی برای رفت و آمد مردم به یزد و داخل شهرستان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که این عمل کمکی برای توسعه و حل مطالبات است .

وی اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر مرتب و مستمر نیازها و مشکلات ناوگان و فعالان حمل و نقل را در شهر انجام می‌دهد و در این خصوص باید برای بازسازی آن مسوولان استان عنایت بیشتری در اختصاص بودجه و تامین نیازها همکاری و اقدام کنند.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند و این شهرستان  ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است..

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha