جنبش الصادقون عراق: حکام سازشکار عرب مساله فلسطین را فروختند

بغداد – ایرنا- سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «الصادقون» عراق با تاکید بر حمایت این کشور از ملت فلسطین گفت که حکام سازشکار عرب، مساله فلسطین را فروختند و به حیات خلوت آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شدند.

به گزارش ایرنا، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق روز شنبه تاکید کرد که عراق در برابر پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایستاده و همچنان هم خواهند ایستاد.

وی افزود: مواضع حکام عرب که تحقیر و خواری را پذیرفتد، چیز جدید و عجیبی نیست. آنها روابط مداومی با رژیم غاصب صهیونیستی دارند و مساله فلسطین را دهها سال است که فروختند و به خفت و خواری تن دادند.

به نوشته خبرگزاری العهد نیوز عراق، الربیعی تاکید کرد: هر چقدر دولت های عراق متنوع باشند و هرکسی که به مقام نخست وزیری برسد، نمی تواند یک قدم به سمت عادی سازی برود زیرا می داند که در عراق مرجعیت دینی، گروههای مقاومت، الحشد الشعبی و ملتی وجود دارد که با حمایت از مساله فلسطین و فلسطین پرورش و تربیت شده اند.

وی گفت: امکان عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی وجود ندارد اما عادی سازی حاکمان خائن عرب که به ننگ و عار تن دادند، چیز عجیبی نیست زیرا آنها منافعی با این رژیم و توطئه کنندگان دولت آمریکا وجود دارد.

الربیعی گفت: حکام عرب کشورهای خود را به حیات خلوت های آمریکا و اسرائیل تبدیل کرده اند که تل آویو برای مدت طولانی در آنجا لانه گزیده است و این امری تاسف بار است.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون گفت: ما از ملت های عرب و اسلامی می خواهیم که به این موضوع توجه کنند و نقش مورد نیاز خود را در قبال این حکام بازی کنند.

 نخست وزیر عراق بیستم آذرماه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور حامی و پشتیبان ملت فلسطین است.

وزیر خارجه عراق نیز در سفر اخیرش به مسکو گفته بود که "جامعه عراق حامی مساله فلسطین است و فلسطینی‌ها اولین و آخرین تصمیم گیران هستند و حق کامل در تعیین سرنوشت خود دارند و موضع عراق در حمایت از آنها برای اعمال این حق است. "

وزیر امور خارجه عراق اوایل آبان ماه گذشته نیز در گفت و گویی دریافت هر گونه پیشنهاد یا قرار گرفتن در معرض فشار برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و تاکید کرد که کشورش به مصوبات اتحادیه عرب و حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها متعهد است.

مردم و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی نیز تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha