۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84143823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی ۲۰۰ میلیارد ریال به گچساران خسارت زد

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84143823
بارندگی ۲۰۰ میلیارد ریال به گچساران خسارت زد

گچساران- ایرنا- دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران گفت: باران سیل آسا و باد شدید آذر امسال بیش از۲۰۰ میلیارد ریال به زیر ساخت های این شهرستان خسارت وارد کرد.

حمید نارکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت به زیر ساخت‌های کشاورزی، آب، مسکن روستایی و شهری، راه و برق وارد شده است.

وی بیان کرد: از این میزان خسارت، ۴۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال در بخش کشاورزی و ۴۱ میلیارد و ۳۱۰ ریال در زمینه راه و ابنیه بوده و همچنین بارندگی به ۳۰۰ واحد مسکن روستایی نیز خسارت زد.

نارکی اظهار داشت: بر اثر بارندگی های اخیر سطح آسفالت محورهای گچساران – خیرآباد، گچساران- ماهور باشت، کمربندی گچساران به طول ۲۱ کیلومتر تخریب شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران گفت: بارندگی سیل‌آسای ۲ هفته گذشته بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حوزه منابع آب خسارت وارد کرد.

نارکی تصریح کرد: بر اثر بارندگی همچنین ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر، تغذیه مصنوعی ناصرآباد، کانال آبیاری رودبار، تغذیه مصنوعی گرگدا، پنج دستگاه ترانسفورماتور ۲۵۰،۳۱۵ و ۴۰۰ کیلو ولت خسارت دیدند.

وی ابراز کرد: همچنین  بارندگی امسال بیش از۱۶ میلیارد ریال به زیر ساخت‌های آب روستایی خسارت وارد کرده است.

نارکی ادامه داد: خط انتقال آب آشامیدنی روستای باباکلان، پمپ آب روستایی انجیر سیاه- آبتوت و آبچیرک، پمپاژ آب خیرآباد و چاه شماره ۴ و ۹ امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

بیشترین میزان بارندگی  در سال زراعی جاری تاکنون در ایستگاه امامزاده جعفر با ۴۱۰.۶ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی نیز در لیکک با ۲۶۷.۴ میلیمتر گزارش شده است که بر این اساس بارندگی ها در امامزاده جعفر بیش از ۳برابر و در لیکک حدود ۲ برابر افزایش

داشته است.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha