فعالان عرصه تولید در جنگ اقتصادی جهادگونه ایفای نقش کنند

اصفهان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: مردم و فعالان اقتصادی باید به خاطر واقع شدن در دوران جنگ اقتصادی، جهادگونه ایفای نقش کنند.

به گزارش ایرنا، مسعود گلشیرازی روز پنجشنبه در دیدار فعالان اقتصادی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی این استان افزود: امیدواریم تصمیمات امروز موجب تسهیل امور و امیدواری فعالان اقتصادی استان اصفهان شود.

وی ادامه داد: صنعت‌گران در شهر صنعتی اصفهان همواره وزارت صنعت، معدن و تجارت را پناهگاه خود می‌دانند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: فعالان اقتصادی در اصفهان صنعتی به گواه اسناد علاوه بر حوزه صادرات و بهبود شاخص اشتغال در رفع تعهدات ارزی نقش ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: ایفای بیش از ۹۰ درصدی تعهدات ارزی حکایت از این دارد که در جمع شریف‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم که خود را وقف جامعه، ملت و کشور کردند.

گلشیرازی تصریح کرد: امیدواریم امروز با حضور وزیر صنعت و استاندار اصفهان سند شرافت، ایثار اجتماعی، صنفی کسب و کار و تجارت فعالان اقتصادی رونمایی شود زیرا افرادی که در جنگ اقتصادی خوش قولی کنند باید آن‌ها را در این مرز و بوم به ثبت برسانیم.

وی گفت: اتاق نهم بنای خود را تحت عنوان اتاق نسل سوم قرار داد از این رو باید رونق کسب و کار اعضا را در دستور کار قرار دهیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهار داشت: سال گذشته از شتاب دهنده صادراتی رونمایی و نتیجه آن این شد که ۵۰ تیم صادراتی را تربیت کردیم، همچنین امروز فعالیت شتاب دهنده تجارت الکترونیکی و تجارت بازاریابی آغاز می‌شود.

وی، توجه ویژه به برند تجاری لازمه صادرات، توجه به نهادینه کردن رایزنان در بازارهای مقصد صادراتی، توجه به نوسازی صنایع کشور، توجه به تعیین تکلیف تسهیلات صندوق توسعه ملی را از جمله موضوعات پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تسهیل و توسعه تجارت برشمرد.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در سفر 2 روزه به اصفهان  امروز علاوه بر بازدید از فولاد مبارکه و شرکت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، فردا جمعه از شرکت انتخاب و ذوب آهن بازدید خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha