۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84142019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای  امامزاده جعفر پنج درجه سانتیگراد کاهش یافت

گچساران- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای منطقه امامزاده در شهرستان گچساران بامداد امروز با پنج درجه کاهش نسبت به ۴۸ ساعت گذشته به پنج درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

منطقه امامزاده جعفر در بیشتر روزهای سال گرمترین نقطه کهگیلویه وبویراحمد است.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:حداکثر دمای ایستگاه امامزاده جعفر با ۱۹.۴درجه سانتیگراد یک درجه نسبت به ۲ روز پیش افزایش یافته است.

وی بیان کرد: حداقل دمای هوای شهر دوگنبدان در بامداد امروز با سه درجه کاهش نسبت به روز سه شنبه به پنج درجه سانتیگراد رسیده است.

وی ابراز داشت: در این مدت بیشترین و کمترین دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای گرمسیری شامل لیکک ۱۷.۹ و ۸.۲ و دهدشت ۱۸.۹و ۲.۶ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

بهره مند تاکید کرد: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و  سی سخت به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل دمای شهر یاسوج  در روز شنبه پانزدهم آذر ۶ درجه سانتیگراد بود افزود: حداقل دمای این شهر نسبت به چهار روز قبل هشت درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهدآسمان استان در۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با  بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با  اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha