۱۰۰۴ هکتار از زمین‌های ملی بوشهر از دست متصرفان خارج شد

بوشهر- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای حفظ حقوق بیت‌المال از اول سال جاری تاکنون یک یکهزار و چهار هکتار از زمین‌های ملی در این استان از دست متصرفان خارج شده‌است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از علی جمادی در نشست شورای قضایی استان بوشهر با حضور نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی  افزود: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و در این ارتباط مسئولان دستگاه‌های ذیربط به وظیفه خود در حفظ حقوق بیت‌المال تمام تلاش خود را بکار گیرند و از پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم در اولویت دستگاه قضایی استان بوشهر است و تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری نقشی مهم و تاثیرگذار دارد در این ارتباط امسال تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه‌های این حوزه اجرا شده‌است.

جمادی یادآور شد: براساس آمارها از اول سال جاری تاکنون میزان جرائم در استان بوشهر ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به رویکرد صلح و سازش در مجموعه قضایی افزود: سالانه حدود ۶۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی که از این تعداد حدود ۲۸ درصد آنها مصالحه می‌شوند.

جمادی ادامه داد: از زمان سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر تاکنون ۱۵ فقره گذشت از قصاص محقق شد که این امر با تلاش شورای حل اختلاف در این استان انجام شده‌است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که سال‌ها در حال پیگیری آن هستیم موضوع تعیین تکلیف نیروهای شورای حل اختلاف است که نیاز به چاره اندیشی جدی در این بخش است.

جمادی یادآور شد: همچنین درهشت ماه نخست امسال ۱۴۲هزار و ۵۳۰ فقره ورودی پرونده در دادگستری است که ۱۴۴هزار و ۳۹۳ فقره پرونده در همین زمان مختومه شده‌است.

وی اضافه کرد: دادگستری استان بوشهر دررسیدگی به پرونده‌ها از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مثبتی داشته است.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر در ارتباط با پرونده‌های معوق گفت: رسیدگی جدی به پرونده‌های معوق درهمه حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گرفت تا جایی که بیشتر از ۷۵ درصد این پرونده‌ها مربوط به سال‌های قبل تعیین تکلیف و مختومه شدند.

وی اضافه کرد: استفاده ازفناوری‌های نوین از موارد تحول در دستگاه قضایی است که در این ارتباط راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک، سامانه نوبت دهی الکترونیک و دادرسی الکترونیک قضایی در دستور کار قرار گرفت و در همه حوزه‌های قضایی با توجه به کمبود امکاناتی که وجود داشت خط ارتباطی راه‌اندازی شد.

جمادی یادآور شد: همچنین علاوه بر این در زندان‌های استان بوشهر نیز دادرسی الکترونیک راه‌اندازی شده‌است.

وی گفت: تعامل مجموعه‌های قضایی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود که آنها از مسائل و مشکلات قضایی آگاه شوند و موجب تعامل، همدلی و هم افزایی بیشتر می‌شود و می‌توان در پیشبرد و رفع بهتر مشکلات موجود گام برداشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha