۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبر: 84138946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای تاریخی کنزق سرعین پایگاه ملی می‌شود

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبر: 84138946
روستای تاریخی کنزق سرعین پایگاه ملی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسید.

به‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از میراث‌فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی افزود: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای کنزق، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: مقدمات این مهم فراهم شده و به‌زودی تبدیل روستای کنزق و غارهای دستکند این روستا ابلاغ می‌شود تا پس از آن شاهد تخصیص ردیف بودجه از اعتبارات ملی برای این پایگاه در راستای مطالعه و توسعه آن باشیم.

فلاحی بیان کرد: پیش از این استان اردبیل فاقد پایگاه ملی بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته توانستیم شاهد ثبت پایگاه ملی شهر یری باشیم و امسال نیز تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی به تصویب رسید.

او گفت: برای سال آینده نیز در نظر داریم که تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی را پیگیری و به سرانجام برسانیم تا استان اردبیل صاحب سه پایگاه ملی شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: این اقدامات علاوه بر توسعه اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی، زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این قابلیت‌ها در سطح ملی را فراهم خواهد کرد.

روستای کنزق در سه کیلومتری شهر سرعین واقع شده‌ است. این روستا دارای غارهایی با معماری بی‌نظیر و قدمت تاریخی ۲ هزار و ۵۰۰ سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha