طرح توسعه یک واحد تولیدی در بیرجند افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - طرح توسعه کارخانه تولید کننده انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرک صنعتی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا همزمان با حضور حمید ملانوری در شرکت مهراس کویر، فاز توسعه این واحد تولیدی افتتاح شد که در این مرحله سالانه سه هزار و ۶۰۰ تن لوله یو پی وی سی تولید می‌شود. 

این واحد تولیدی برای فعال شدن این بخش، احداث بنا و خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است و پیش بینی می‌شود با فعال شدن تمام این بخش، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۰ نفر نیز فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز برای رصد فعالیت چند واحد تولیدی کوچک و متوسط استان به شهرک صنعتی بیرجند رفته است، ضمن بازدید از شرکت مهراس کویر، وضعیت اشتغالزایی این واحد تولیدی را جویا شد.

شرکت مهراس کویر در شمار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان است که بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید و تاکنون به طور متوسط در هر ۵۰ روز فعالیت، یک نفر از جوانان استان را جذب کرده است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به تولید انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی برای مصرف در فاضلاب ساختمان‌ها مشغول است.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۹ هزار و ۵۰۰ تن است و شرکت مهراس کویر در این بخش از واحد تولیدی خود که ۶ هزار متر مربع زیربنا دارد، زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید ماسک شهرک صنعتی بیرجند نیز بازدید کرد.

شرکت تولیدی ماسک مهراد طب خاورمیانه، از واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی بیرجند است که امروز مورد بازدید استاندار واقع شد.

این واحد تولیدی که با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع احداث شده، سالانه ۴۵ میلیون عدد ماسک یکبار مصرف پزشکی را تولید می‌کند.

شرکت تولیدی ماسک مهراد طب خاورمیانه در مرداد امسال و به جهت رفع نیاز استان به ماسک پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا به بهره‌برداری رسید. 

سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۶ نفر از دیگر ویژگی‌های این واحد تولیدی بوده که در شمار واحدهای کوچک و متوسط استان خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی همزمان با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ و شرکت صنایع سنگ پاسارگاد نیز بازدید کرد.

ملانوری در این بازدیدها که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، روند فعالیت واحدهای تولیدی را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

استان خراسان جنوبی ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در ۱۸ ناحیه و شهرک صنعتی در دست انجام است.

براساس آخرین آمار رسمی حدود ۹۶ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند و ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha