۳۰ طرح عمرانی بقاع و موقوفات هرمزگان اجرا می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ۳۰ طرح عمرانی، کشاورزی و برق خورشیدی پس از دریافت موافقت سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود که زمینه اشتغال افزون‌بر یک هزار نفر را فراهم می‌آورد.

اسلام نظر نژاد روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا ضمن بیان اینکه برای برخی از این طرح‌ها مجوز دریافت شده و برخی دیگر در مرحله اخذ مجوز از سازمان مرکزی اوقاف وامور خیریه هستند،پیش بینی کرد: سرمایه‌ای که برای این طرح‌ها هزینه می‌شود با توجه به ثابت نبودن وضعیت اقتصادی متغیر بوده نمی توان هزینه قطعی آن اعلام کرد.

وی ادامه داد: از طرحهای یاد شده ،احداث هشت طرح تجاری مسکونی در بندرعباس و میناب آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود ۲ طرح تا پایان سال جاری بهره‌برداری شود.

وی افزود: این اداره‌کل در حال اخذ مجوز اجرای ۱۲ طرح تجاری مسکونی در شهرستان‌های میناب، بندرعباس و بندرلنگه بوده و مطالعه‌های احداث چهار طرح بخش کشاورزی که شامل گلخانه می‌شود در مرحله انجام پژوهش‌ها قرار دارند.

به گفته وی، همچنین سه طرح نیروگاهی ۲۰ کیلوواتی با استفاده از انرژی خورشیدی در صورت موافقیت سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه سید مظفر بندرعباس، سیدمحمد حاجی آباد و سید سلطان محمد رودان احداث و با انعقاد قرارداد با متقاضی یا متقاضیان فروخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها که بخش‌های کشاورزی، تجاری، مسکونی و انرژی ( تامین برق چند بقعه متبرکه با استفاده از انرژی خورشدی) را شامل می‌شود درمدت زمانی حدود ۲ سال و اندکی بیشتر به اتمام می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha