موقوفه های رودان زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم کردند

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان گفت: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی موقوفه در این شهرستان زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را درسال جاری فراهم آورد.

کیان محمدی روزیکشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: موقوفه های شهرستان رودان در مسیر احیا و توسعه قرار گرفته است که این در زندگی مردم نقش موثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در زمین‌های موقوفه مستعد بدون معارض با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار است.

محمدی افزود: با انجام مطالعات اولیه و با هماهنگی‌ جهاد کشاورزی و دیگر نهادها بنا شده از اراضی مستعد موقوفه با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری استفاده شود.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه رودان بیان داشت: چند طرح اقتصادی اکنون در شهرستان آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که براساس آن طرح های گلخانه ای بصورت مشارکتی اجرا می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

براساس اطلاعات منتشره اوقاف و امور خیریه هرمزگان، زمین‌های موقوفه مورد نظر در روستاهای کمیز،دهگلکن، بیکاه، بندملا و پشته معزآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده‌اند.

همچنین بیشتر زمین‌های زیر کشت در روستای کمیز واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha