وضعیت کرونا در کردستان نارنجی شد

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با بهبود نسبی وضعیت شیوع ویروس کرونا بدنبال اجرای طرح محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم، اینک تمام شهرستان‌های این استان به سطح هشدار و وضعیت نارنجی بازگشتند.

محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تحلیل روند بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌ها، وضعیت شیوع ویروس کرونا در کردستان به نارنجی تغییر سطح پیدا کرده است.

وی با تقدیر و از همکاری اصناف و همراهی خوب مردم با ستاد مدیریت کرونا در راستای کاهش زنجیره شیوع ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: محدویت کسب و کارها در شهرستان‌های استان بر اساس وضعیت نارنجی از ساعت صفر روز شنبه اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: پیش از این چهار شهرستان سنندج، قروه، مریوان و کامیاران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار داشتند که ۲ روز پیش طبق اعلام ستاد ملی مریوان و کامیاران از سطح اخطار (قرمز) خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز ۲ شهرستان باقی مانده (سنندج و قروه) از سطح قرمز به وضعیت نارنجی بازگشت، یادآور شد: انتظار می‌رود مردم استان کماکان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با مسوولان همکاری کرده و همراه باشند.

زارعی تاکید کرد: همکاری مردم لازمه کنترل و مدیریت شیوع ویروس کروناست و بدون همکاری آنان هیچ طرح منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز خواهند بود همچنین حداکثر یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

مردم باید همچنان از ترددهای غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی، دورهمی و مهمانی و حضور در مراسم عروسی و ختم به صورت جدی خودداری کنند در غیر این صورت وضعیت دوباره قرمز شده و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان افزایش پیدا می‌کند.

طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا (محدویت‌های هوشمند)، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا ۱۴ آذر ادامه دارد.

در حال حاضر۴۶۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۲۹۴ نفر در سنندج، ۳۱ نفر در سقز، ۳۶ فر در مریوان، ۳۲ نفر در قروه، ۱۷ نفر در کامیاران، ۲۱ نفر در بانه، ۱۴ نفر در بیجار، ۱۴ نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان و  ۲ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه ۱۲ آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۶۲ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده و ۹۸ هزار ۹۹۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha