چهار هزار شغل با تسهیلات جبران خسارت کرونا در استان سمنان تثبیت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان گفت: اشتغال چهار هزار و ۵۰۷ نفر در استان با پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به تثبیت رسید.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز سه شنبه با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش هایی از تولید و صنوف استان سمنان، به رسانه ها افزود: تاکنون به سه هزار و ۳۰۱ طرح که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شده است مبلغ ۴۲۴ میلیارد و  ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد که اشتغال چهار هزار و ۵۰۷نفر در این زمینه به تثبیت رسید.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویای کار بودند که تاکنون یکهزار و ۲۵۸ نفر در بخش های مختلف مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۶۳ درصد از جویندگان کار استان مرد و ۳۷ درصد زن بودند، تصریح کرد: ۶۶ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و ۳۴ درصد دارای مهارت شناخته شدند.

وی افزود : ۶۰ درصد جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد دیگر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند.

غنیان با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در استان سمنان بیان کرد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان افزود: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند و جویندگان کار واقعی در استان که فاقد بیمه تامین اجتماعی باشند  تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می شود.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha