تاکید مجمع مدرسین قم بر برخورد با عاملان ترور شهید فخری‌زاده

قم-ایرنا- مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور پیامی به مناسبت شهادت دانشمند دفاعی کشور از مسوولان امنیتی و انتظامی خواسته با خردمندی و اتخاذ تصمیمات سودمند که منافع ملت را در برداشته باشد، با عاملان این حادثه برخورد نمایند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، این پیام اضافه کرده است: ترور ناجوانمردانه دانشمند گران‌مایه شهید محسن فخری زاده به دست ناپاک دشمنان ایران موجب تأثر فراوان شد و ملت را در غم و اندوه از دست دادن دانشمندی پرتلاش فروبرد.

در ادامه پیام آمده است: آن شهید عزیز و همکاران ایشان خدمات فراوانی برای حرکت علمی ملت ایران داشتند. امید است جوانان نخبه ایرانی با سعی و تلاش زیاد خود راه آن شهید والامقام را ادامه داده و ایران اسلامی را در پیمودن مسیر پیشرفت فزاینده به سمت قله‌های افتخار یاری کنند.

این پیام افزوده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این جنایت که متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان اوست، از مسئولان کشور، سران نظامی و امنیتی و نهادهای ذی‌ربط می‌خواهد با هوشیاری بیشتر، از تکرار دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنند و با خردمندی و اتخاذ تصمیمات سودمند که منافع ملت را در برداشته باشد، با عاملان این حادثه برخورد نمایند.

در بخش پایانی پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم آمده است: با درود به روح مطهر شهید محسن فخری زاده و عرض تسلیت به مردم ایران، خانواده داغدار ایشان، جامعه علمی و همکاران آن شهید، از خداوند متعال علو درجات و حشر با سرور و سالار شهیدان را برای آن شهید والامقام و همچنین صبر و شکیبایی را برای خانواده ایشان مسئلت داریم.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید./‏

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha