گوشت مرغ در خراسان رضوی ارزان‌تر می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کاهش قیمت گوشت مرغ در این استان خبر داد.

محمدمهدی یعقوب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کاهش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مهر ماه را عامل کمبود تولید مرغ در استان اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود وضعیت جوجه‌ریزی پس از این دوره، قیمت گوشت مرغ تا دهم آذر ماه کاهش می یابد.

وی افزود: طی روزهای آینده و با ورود مرغ تولیدی جدید به بازار مردم می‌توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار ریال تهیه کنند.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مردم خواست به اندازه نیاز اقدام به خرید گوشت مرغ کرده و به هیچ وجه برای ذخیره‌سازی خرید نکنند تا مرغ تولیدی جدید به بازار  وارد شود و  قیمت این محصول کاهش یابد.

یعقوب زاده همچنین از افزایش ۱۰ درصدی میزان تولید مرغ گوشتی در استان خبر داد و افزود: بر این اساس در آذر ماه تولید مرغ گوشتی در خراسان رضوی به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن می رسد.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۰۵ هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید شده است.

در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه فعالیت می کنند.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha