شبکه فاضلاب در خراسان شمالی بیش از ۱۷ کیلومتر توسعه یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر شبکه جدید جمع‌آوری فاضلاب امسال در شهرهای دارای تاسیسات فاضلاب استان اجرا شده است.

غلامحسین ساقی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شبکه جمع آوری فاضلاب در چهار شهر بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: در استان چهار شهر بجنورد، اسفراین، آشخانه و شیروان و روستاهای تازه قلعه در شهرستان رازوجرگلان، طبر در شهرستان جاجرم و اسلام آباد در شهرستان شیروان دارای تاسیسات فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: یکی از وظایف اصلی و مهم شرکت آب و فاضلاب ایجاد تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب براساس اعتبارات دریافتی است.

ساقی اظهار داشت: امسال بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در استان جمع آوری و تصفیه شده است. در این مدت بیش از ۳۰۰ مورد اتفاق در خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب رفع شده است.

وی، سمپاشی بیش از ۱۸ هزار مورد از منهول های فاضلاب و شست وشو و لایروبی بیش از ۱۷۴ کیلومتر از شبکه های فاضلاب را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، نیازمند مشارکت صنعت در تکمیل تاسیسات فاضلاب در قالب بیع متقابل است، گفت: صاحبان صنایع می توانند با سرمایه گذاری در این عرصه از پساب به عنوان آب پایدار و در حال افزایش برای مصارف صنعتی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: با سوق یافتن صنایع به استفاده از پساب و توقف مصرف آب های دست اول در این واحدها، منابع آب های زیرزمینی با کیفیت برای مصارف آشامیدن نسل های آتی حفظ می شود.  

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha