سالانه بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب فاضلاب در خراسان شمالی تصفیه می‌شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سالانه بیش از  ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب در سه شهرستان شیروان، بجنورد و اسفراین استان تصفیه می شود.

سید ابراهیم حسینی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود و این مهم در بسیاری از شهرهای استان عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: نیمه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان اجرا شد که در این زمینه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.  

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه افزود: تنها ۲۱۲ هزار و ۱۶۴ نفر معادل ۴۰.۶ درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند

حسینی بیان کرد: تصفیه خانه سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان در حال بهره برداری است و جمع آوری فاضلاب به صورت استاندارد در این شهرها انجام می شود.

به گفته وی؛ در مجموع ۴۱ هزار و ۴۰۰ مترمکعب فاضلاب در هر شبانه روز در تصفیه خانه های استان تصفیه می شود.  

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در شهر بجنورد مرکز استان سالانه هفت میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در تصفیه خانه تولید می شود که در حاشیه شهر رها می شود.

وی اضافه کرد: موضوع انتقال پساب شهر بجنورد (آب خاکستری) به مجتمع پتروشیمی خراسان و استفاده از آب مزبور از سال ۹۹ مطرح شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و با اجرای این طرح مشکلات فاضلاب مرکز استان برطرف می شود.

در شهرهای خراسان شمالی ۵۶۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده است و شمار مشترکان فاضلاب به ۸۰ هزار و ۶۸۰ فقره رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha