۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85470034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی اجرا شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85470034
افزون بر ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب سال گذشته در استان اجرا شد.

رضا عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای خراسان شمالی در این بازه زمانی نصب شده است.

وی افزود: اکنون ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک فاضلاب شهری و روستایی در خراسان شمالی وجود دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گفته عطایی؛ تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خط انتقال و شبکه فاضلاب در خراسان شمالی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود و این مهم در بسیاری از شهرهای استان عملیاتی شده است.

وی در خصوص شستشو و لایروبی خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز گفت: بیش از ۳۵۳ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب استان سال گذشته شستشو و لایروبی شده است.

عطایی افزود: همچنین ۱۱۰ عدد دریچه فاضلاب بر روی منهول ها (آدم روها) نصب و ۷۹۷ مورد رفع انسداد شبکه فاضلاب نیز در استان انجام شده است.

اکنون چهار شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه در خراسان شمالی از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha