۲۲ کارگاه برخط ویژه کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی فعال است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۲ کارگاه برخط ویژه پاییز با حضور مربیان توانمند کانون استان به کودکان و نوجوانان خدمات‌رسانی می‌کنند.

طاهره حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه‌مندان با توجه به روز و ساعت اعلام شده در سامانه کانون مجازی استان، به صورت آنلاین و ارتباط مستقیم با مدرس از این کارگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کتابخوانی، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع، نمایش خلاق با کمک اعضای خانواده، بازی و سرگرمی، مباحث علمی، فعالیت‌های علمی ساده، نقد کتاب و کاردستی است و تلاش می‌شود محتواهایی با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی، پیام‌های بهداشتی، اجتماعی و اخلاقی با استفاده از شیوه‌های جذاب در گروه‌های مجازی مراکز و در بستر اینترنتی www.kpf.ir به کودکان و نوجوانان ارایه شود.

وی فعالیت‌های ادبی، هنرهای آوایی، فعالیت‌های علمی، بازی و سرگرمی، کارگاه‌های حال خوش زندگی، پرورش خلاقیت، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، عکاسی و نجوم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده مراکز کانون در فصل جاری برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر کارگاه‌های‌های برخط کانون استان، دوره‌های آموزش بدون محدودیت زمان (آفلاین) نیز در قالب کارگاه‌های از پیش آماده شده از سوی استادان صاحب‌نام هر رشته ارائه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس متقاضیان استفاده از دوره‌های بدون محدودیت زمان کانون می‌توانند پس از عضویت در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره مورد نظر خود را انتخاب و فیلم هر جلسه را در زمان مورد علاقه خود مشاهده کنند و در صورت نیاز به صورت آنلاین با مربیان ارتباط داشته باشند.

حمیدی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه‌های مجازی کانون می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این کارگاها به آدرس‌ اینترنتی www.kpf.ir  بخش آموزش‌های مجازی کانون مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی کانون اظهار داشت: در حال حاضر این کتابخانه‌ها به بیش از ۱۷ هزار کودک و نوجوانان ۲۵۰ روستا و نقاط حاشیه شهرها در خراسان جنوبی خدمات رسانی می‌کنند و پیگیری برای ایجاد کتابخانه‌های سیار روستایی به منظور بهره‌مند شدن کودکان و نوجوانان روستایی در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوازدهم مهر امسال همزمان با هفته ملی کودک به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد و علاقه‌مندان می‌توانند تمامی محصولات موجود کانون را به هر تعداد مورد نیاز از طریق سایت  Shop.kpf.ir و با استفاده از پایانه پرداخت  اینترنتی آن خریداری کنند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری کارگاه‌های حضوری تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات آموزش مجازی کانون برخوردار شده‌اند.

حمیدی تعداد اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در استان را حدود ۴۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نیمه نخست امسال ۲۰ هزار نفر به صورت غیرحضوری در کارگاه‌های مجازی کانون شامل ۶۲ فعالیت، کارگاه‌های تخصصی برخط، انجمن‌های نوجوانان شامل انجمن عکاسی، هنرهای نمایشی، نویسندگان، شاعران نوجوان و نجوم شرکت کردند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجع تخصصی کودک و نوجوان با بهره‌گیری از مربیان توانمند در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت کتاب محور دارد و در راستای تحقق حفظ و صیانت از فرهنگی بومی و اصیل و نشر آن برای کودکان گام‌ برداشته است.

وی با اشاره به اینکه رتبه خراسان جنوبی در برگزاری کارگاه‌های مجازی از سوی حوزه معاونت فرهنگی کانون کشور عالی ارزیابی شده است افزود: در ایام تعطیلی مراکز کانون و همچنین فعالیت کتابخانه‌های سیار و پستی به دلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، پیک امید مجازی کانون ضمن پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی را برای  شناساندن خانواده بزرگ کانون به مخاطبان فراهم کرده است.

حمیدی گفت: همچنین با ابلاغ دستورالعمل معاون فرهنگی کانون کشور فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت افزایش یافته که علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیرمجموعه‌های هنرهای قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، هنرهای تجسمی از قبیل نقاشی، طراحی، تصویرسازی، نقاشی روی شیشه، نقاشی خط، خوشنویسی، انواع کاردستی، همچنین هنرهای نمایشی با زیرمجموعه بازیگری، نمایشنامه نویسی و ساخت عروسک نمایشی استفاده کنند.

وی با تاکید بر جذب و نگهداری عضو در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، به راه‌اندازی «مرکز مجازی کانون» اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی از طریق مرکز مجازی کانون به آدرس www.kpf.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

۱۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت،۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی به کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی خدمات‌رسانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha