۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۵
کد خبر: 84117107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی مسابقات فوتوالی جام ستارگان ایران به یزد واگذار شد

یزد- ایرنا- رییس انجمن فوتوالی یزد گفت: میزبانی دومین دوره این مسابقات (جام ستارگان ایران) گرامیداشت شهدای مدافع سلامت به این استان واگذار شد.

سیدحسن میرحسینی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور ۱۰ تیم برتر کشور در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان در این رقابتها قطعی است که به احتمال زیاد در آذرماه امسال در صورت مساعد شدن شرایط و مجوز ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فوتوالی یزد طی سال‌های اخیر جزو مدعیان کشور بوده و در سال گذشته عنوان قهرمانی جام‌ها و مسابقات ملی در رده‌های سنی مختلف را بدست آورده است ابراز امیدواری کرد روز به روز این رشته در استان گسترش یابد.

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شد که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد و حدود ۳۰۰ نفر در رشته فوتوالی استان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha